کد خبر: ۹۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۵

بسته خبری «رویداد های پلیسی استان فارس»

کشف بيش از 490 هزار نخ سيگار قاچاق در داراب و پاركينگ ايستگاه 21 دستگاه وسيله نقليه متخلف درشهرستان فراشبند بخشی از اخبار پلیسی امروز در استان فارس است.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

کشف بيش از 490 هزار نخ سيگار قاچاق در"داراب"

سرهنگ فرج رستمي فرمانده انتظامي شهرستان داراب گفت: در راستاي مقابله با پديده شوم قاچاق و درپي دريافت خبري مبني بر انتقال و بارگيري محموله سيگار قاچاق توسط يك دستگاه خودرو 405 در محور بندرعباس به سمت داراب ، پيگيري موضوع در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي شهرستان حين گشت زني درمحورهاي مواصلاتي خودرو 405 متعلق به قاچاقچيان را شناسايي كه پس از مسافتي تعقيب و گريز خودرو متوقف كه در بازرسي از آن 398 هزار و 600 نخ سيگارخارجي قاچاق كشف شد.

وي ادامه داد : همچنين در عملياتي ديگر ماموران با هماهنگي قضايي در بازرسي از منزلي در يكي از روستاهاي شهرستان از يك دستگاه خودرو سمند كه داخل حياط منزل پارك شده بود 10 هزار نخ سيگار خارجي قاچاق كشف و ضبط كردند.

اين مسئول انتظامي با اشاره به اينکه ارزش تقريبي کالاهاي مکشوفه حدود پانصد ميلون ريال برآورد شده است،تصريح کرد: شهروندان در صورت اطلاع از فعاليت هاي اقتصادي غيرقانوني مراتب را در اسرع وقت از طريق تلفن 110 به پليس اطلاع دهند تا نسبت به دستگيري متهمان در کمترين زمان ممکن اقدام شود.

پاركينگ ايستگاه 21 دستگاه وسيله نقليه متخلف درشهرستان فراشبند

سرهنگ علي رزمجويي فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند، گفت: بعضي از راکبان موتورسيکلت و رانندگان خودروها با انجام حرکات نمايشي و پرخطر در صدد برهم زدن آسايش و آرامش مردم هستند، موضوع در دستور كار ماموران اين شهرستان قرار گرفت. وي ادامه داد: درراستاي برقراري نظم و امنيت و کاهش تصادفات و افزايش امنيت رواني شهروندان، طرح هاي ويژه اي براي برخورد با اين متخلفين در شهرستان اجرا شد.

فرمانده انتظامي شهرستان فراشبند افزود: ماموران انتظامي اين فرماندهي دراين راستا تعداد 2 دستگاه خودرو و 19 دستگاه موتور سيكلت را به علت ايجاد مزاحمت براي شهروندان، انجام حركات پرخطر، نداشتن مدارك رانندگي و...توقيف و روانه پاركينگ كردند.

سرهنگ رزمجويي با تأكيد بر ادامه يافتن طرح هاي برخورد با تخلف هاي حادثه ساز، بيان كرد: تمامي يگان هاي انتظامي شهرستان فراشبند به صورت مستمر و در طول شبانه روزي با متخلفاني که به قوانين و مقررات بي اعتنايي کرده و با حركات مخاطره آميز باعث سلب آرامش و آسايش شهروندان شوند، بدون اغماض برخورد خواهد شد.

دستگيري اعضاي باند سارقان احشام در شيراز

سرهنگ يوسف ملك زاده فرمانده انتظامي شهرستان شيراز، گفت: در پي كسب اخباري مبني بر فعاليت اعضاي يك باند سرقت احشام درسطح استان فارس وشهرستانهاي همجوار، موضوع به صورت ويژه در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وي ادامه داد: با انجام كارهاي اطلاعاتي و پليسي محل اختفاء سارقان در اطراف شهرك "لپويي" شيراز شناسايي و ماموران با هماهنگي مقام قضائي به محل مورد نظر عزيمت كردند.

سرهنگ ملك زاده افزود: با تلاش مأموران در اين راستا شش نفر دستگير و در بازرسي از آن مكان 71 رأس احشام سرقتي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان شيراز با اشاره به توقيف شش دستگاه خودرو متعلق به سارقان، گفت: تاكنون تعدادي از مالباختگان شناسايي و سارقان را شناسايي كرده اند.

محموله ميلياردي اسکرين کارت هاي قاچاق به مقصد نرسيد

فرمانده انتظامي شهرستان مهر از توقيف خودروي حامل اسکرين کارت (برچسب نشکن گوشي) قاچاق به ارزش يک ميليارد و 500 ميليون ريال خبرداد. سرهنگ " مسعود ظهرابي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس،گفت: ماموران يگان امداد اين فرماندهي هنگام کنترل خودروهاي عبوري به يک دستگاه خودرو پژو405 مظنون شده و آن را توقيف کردند.

وي ادامه داد: ماموران پليس در بازرسي از خودرو توقيفي،تعداد 10 هزار عدد اسکرين کارت (برچسب نشکن) گوشي تلفن همراه قاچاق در مدل هاي مختلف که به طرز ماهرانه اي در قسمتي از خودرو جاساز شده بود، کشف كردند .

فرمانده انتظامي شهرستان مهر تصريح کرد: در اين رابطه يک نفرمتهم دستگير و پس از تشکيل پرونده مقدماتي، جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.

نظرات بینندگان