کد خبر: ۹۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۵ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۵
معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران؛

بهشت گمشده ایران کجاست؟ +عکس

جاذبه های گردشگری به عنوان یکی از نقطه قوت های کشورمان به حساب می آید که شناخت هر چه بیشتر آنها رونق این صنعت سبز را به دنبال خواهد داشت.
به گزارش شیرازه، ایران چهار فصل سرشار از جاذبه های طبیعی است که گاها برخی از آنها ناشناخته مانده و به غیر از مردمان بومی منطقه، برای افراد دیگر شناخته شده نیست.

بهشت گمشده ایران کجاست+عکس

بهشت گمشده یا تنگ بستانک یکی از همین مکان ها است. نقطه ای حیرت انگیز در قلب استان فارس.

بهشت گمشده ایران کجاست+عکس

منطقه حفاظت شده ای که در فاصله 120 کیلومتری شمال غربی شیراز در ناحیه کامفیروز به وسعت 20 هزار هکتار واقع شده تا فضایی را فراهم کند برای رویش سرسبزترین گیاهان موجود.


بهشت گمشده ایران کجاست+عکس

چنار، گردو،پسته،بادام،بلوط، خارشتر، شیرین بیان، درمنه، گون، گرامینه و درختچه‌هایی از قبیل کیکم، زرشک، شیرخشت، بنه خوش اقبال ترین گیاهانی بودند که در این مکان ریشه دواندند و فضا را برای زندگی حیواناتی شامل قوچ، میش، بز وحشی، خرس، سمور، کلاغ و گونه هایی از پرندگان شکاری محیا کردند.



بهشت گمشده ایران کجاست+عکس

ترکیب این گیاهان در کنار زندگی حیوانات نام برده در یک تنگه کوهستانی به همراه آبشارهای فراوان و با ارتفاع کم و حرکت سرازیری آب فضایی را ایجاد می کند رویایی که بیشتر شبیه به خواب می ماند تا واقعیت.

بهشت گمشده ایران کجاست+عکس

اگر گذرتان به این منطقه افتاد از روستای دشتک نیز غافل نشوید که وجود این روستا با بافت سنتی خود زیبایی این منطقه را به نهایت رسانده است.


بهشت گمشده ایران کجاست+عکس

انتهای پیام/
منبع: میزان
نظرات بینندگان