کد خبر: ۹۶۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۰۱ مهر ۱۳۹۵
معاون شهردار شیراز:

سومین همایش «یاد آسمان» ویژه هفته دفاع مقدس در شیراز برگزار می‌شود

معاون شهردار شیراز و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: سومین همایش «یاد آسمان» ویژه هفته دفاع مقدس با حضور خانواده‌های معظم شهدا در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه، احمد همتی به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: سومین همایش یاد آسمان به همین مناسبت با حضور خانواده معظم شهداء، جانبازان، آزادگان، هنرمندان، شاعران، فرهیختگان و با اجرای استاد علیرضا افتخاری و حامد فقیهی ساعت 18:30 روز چهارشنبه هفتم مهرماه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری با همکاری سازمان بسیج هنرمندان سپاه فجرفارس واداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس در تالار حافظ شیراز برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه این همایش با نمایشگاه پوسترهای خط سرخ با موضوع مدافعان حرم و تجلیل از خانواده‌های شهدای مظلوم مدافع حرم همراه است، افزود: در این ویژه برنامه هادی فردوسی به شعرخوانی می‌پردازد.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز به دیگر برنامه‌های قابل اجرا در هفته دفاع مقدس توسط فرهنگسراهای شیراز اشاره و خاطرنشان کرد: ویژه برنامه طنز با عنوان خشم شب، اجرای تئاتر خیابانی، برپایی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس، غبار روبی و گلباران قبور مطهر شهدا، تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان از جمله برنامه‌هایی است که در هفته دفاع مقدس و به این مناسبت اجرا می‌شود.
همتی با بیان اینکه زنگ ایثار مقدس با مفهوم ایران پیروز در فرهنگسرای کارآفرینی شیراز نواخته خواهد شد، تصریح کرد: برپایی نمایشگاه عکس مردان بی‌ادعا، پخش فیلم دوران دفاع مقدس، برگزاری همایش مردان بی‌ادعا، همایش ستارگان زمینی، شب شعر دفاع مقدس، مسابقه جنگ به روایت تصویر، مسابقه نقاشی از نقش تا عرش از دیگر برنامه‌های این هفته است.
وی با اشاره به اینکه ویژه برنامه دفاع مقدس با عنوان "خشم شب" با نور افشانی، سرود، روایتگری، شعرخوانی، رادیو طنز و ترانه سرایی همراه است بیان کرد: این برنامه اول و دوم مهرماه از ساعت 18:30 در بوستان بعثت شیراز در مرکز شیرازشناسی اجرا می‌شود.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز عنوان کرد: ویژه برنامه خشم شب در چهارم، پنجم و ششم مهرماه به ترتیب در مهدی‌آباد، بوستان 50 هکتاری مادر و بوستان ملت در معالی‌آباد اجرا می‌شو که اجرای تئاترهای صحنه‌ای و خیابانی در قالب این برنامه در زمان و مکان‌های اعلام شده اجرا خواهد شد.
همتی گفت: اجرای کوهپیمایی بزرگ خانوادگی در روز جمعه دوم مهرماه ساعت 7صبح در درورازه قران،تپه نورالشهداء، قصه‌گویی دفاع مقدس ویژه کودکان، مسابقه کتاب‌خوانی دفاع مقدس، نمایشگاه کتاب دفاع مقدس در فرهنگسرای پایداری، مسابقه نقاشی دیواری دفاع مقدس، غبار روبی و گلباران قبور شهدا توسط، تجلیل از خانواده‌های شهدا و جانبازان، فضاسازی محیطی به مناسبت هفته دفاع مقدس، بازدید از آسایشگاه جانبازان، برپایی نمایشگاه عکس دفاع مقدس از دیگر برنامه دهای پیش بینی شده برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس می باشد.

نظرات بینندگان