کد خبر: ۹۷۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۰ مهر ۱۳۹۵
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:

نخستین همایش ملی «پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌محور» برگزار می‌شود

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: اقتصاد پویا، سالم و مشروع مستلزم بسته شدن روزنه‌های فساد و آلودگی و پیشگیری‌ از عوامل نفوذ فساد در مجموعه اقتصاد است.

به گزارش شیرازه، علی القاصی ‌مهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نخستین همایش ملی «پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌ محور» در شیراز برگزار خواهد شد، گفت: این همایش چهاردهم مهر ماه سال جاری ساعت7:30 در مجتمع ولایت شیراز برگزار می شود.

وی با عنوان اینکه نیروی انتظامی، استانداری، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، دانشگاه شیراز و غیره در برگزاری همایش مذکور همکاری دارند، مشارکت دارند؛ اظهار داشت: عملکرد دستگاه‌های متولی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سطح استان نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین با بیان اینکه میزان رعایت قانون توسط ارگان های استان در راستای مبارزه با قاچاق کالای سلامت ‌محور نقد و بررسی می‌شود، افزود: در چنین همایش‌هایی باید بررسی شود که چه اقداماتی اقتصاد سالم کشور را دچار خدشه می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: اقتصاد پویا، سالم و مشروع مستلزم بسته شدن روزنه‌های فساد و آلودگی و پیشگیری‌ از عوامل نفوذ فساد در مجموعه اقتصاد است.

القاصی‌مهر افزود: اگر واردات کالا و ارز از نظارت دولت و چارچوب قانون خارج شود اقتصاد را دچار نابسامانی، رکود و فساد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مصادیق قاچاق کالای سلامت‌محور لوازم بهداشتی و آرایشی کشور است، اظهار داشت: بسیاری از این لوازم با وجود اینکه مورد استقبال مردم است اما از نظر سلامت جامعه و انسانی مورد تایید نیست.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه 108 مقاله به دبیرخانه واصل و 86 مورد پذیرش شده است، گفت: 48 مقاله در قالب پوستر و 35 مورد به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.

القاصی‌مهر افزود: مقالات برتری که بتوانند از نظر تئوری و عملی راهکارهای مناسب ارائه دهند با کمک هیئت داوران انتخاب و حائز رتبه اعلام می‌شود
نظرات بینندگان