کد خبر: ۹۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه فارس خبرداد

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در500 بقاع متبرکه فارس

معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف وامور خیریه فارس ازبرگزاری طرح «بصیرت عاشورایی»درقالب همایش های «لبیك یا حسین(ع)»، «احلی من‌العسل» و غیره از نخستین روز ماه محرم تا سیزدهم این ماه در 500 بقاع متبرکه این استان خبر داد

به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام سیدمیثم حسینی،  امروز، در نشست خبری از برگزاری سوگواره «بصیرت عاشورایی» همزمان با ایام دهه اول محرم در 500 بقاع متبرکه درسراسر این استان خبر داد.

وی اظهارداشت:دراین طرح برنامه های متعددی شامل آئین سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)، اطعام عزاداران، برگزاری همایشهای «لبیك یا حسین(ع)»،  «احلی من‌العسل» و غیره از نخستین روز ماه محرم تا سیزدهم این ماه برگزار خواهد شد.
برپایی محافل قرآنی در بقاع متبركه فارس
حسینی درباره برپایی محافل قرآنی در این سوگواره گفت: قطعاً در این طرح، محافل قرآنی نیز در ایام دهه اول محرم در بقاع متبركه استان فارس برگزار خواهیم كرد ضمن اینكه این محافل قرآنی نیز در ایام اربعین حسینی نیز برگزار خواهند شد.
معاون فرهنگی اوقاف فارس از برگزاری تجمع بزرگ «لبیك یا حسین(ع)» در سراسر استان فارس در دومین روز محرم از ساععت 16 روز 13 مهرماه خبر داد و گفت: در این برنامه همزمان با سالروز ورود كاروان امام حسین(ع) به صحرای كربلا، تمام هیئات مذهبی در قالب كاروان‌های نمادین امام حسین(ع) با برافراشتن پرچم لبیك یا حسین(ع) وارد حرم بقاع متبركه می‌شوند و در آن طومار میثاق‌نامه لبیك یا حسین(ع) قرائت خواهد شد.
برپایی همایش شیرخوارگان حسینی در 30 بقعه متبركه فارس
وی با تصریح اینكه تمام شهرستان‌های فارس میزبان این مراسم هستند اما برنامه محوری ما در استان فارس در حرم مطهر امامزاده ابراهیم(ع) در روستای دودج از بخش داریون شهرستان شیراز است، گفت: همچنین در نخستین جمعه ماه محرم همایش عظیم شیرخوارگان حسینی همزمان با نقاط مختلف دنیا، در 30 بقعه متبركه استان فارس برگزار خواهد شد كه این برنامه‌ به‌صورت محوری در شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
حسینی، برگزاری همایش نوجوانان حسینی با عنوان «احلی من‌العسل» را در ساعت 10 صبح روز 17 مهرماه جاری را از دیگر برنامه‌های این ایام عنوان كرد و گفت: این همایش در شهر شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، امامزاده سیدمحمد صغاد(ع) و قدمگاه حضرت ابوالفضل(ع) برگزار خواهد شد.

وی از اعزام 200 مبلغ دینی از قم و 400 مبلغ بومی به نقاط مختلف فارس جهت برپایی سوگواری حسینی خبر داد و گفت: در حال حاضر 70 درصد موقوفات استان فارس وقف حضرت امام حسین(ع) است که این نشان از عشق و ارادت مردم به این امام همام و جریان عاشورا است ضمن اینكه هم‌اكنون بیش از 100 هیئت مذهبی استان نیز درخواست كمك از اوقاف جهت برپایی مراسم‌های سوگواری حسینی خود دارند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان