کد خبر: ۹۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵
دامدار نمونه نی ریز:

سنگ اندازی در مسیر اعطای وام؛ مانع از گسترش اشتغال زایی می شود

دامدار نمونه شهرستان نی ریز گفت: مراحل گرفتن وام خیلی پیچیده است و به دلیل دوندگی های فراوان و سنگ اندازی هایی که در این مسیر می شود ارزش و میل و رغبت ما را کاهش می دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز محمد علی بهادر دامدار نمونه شهرستان نی ریز در گفتگو با خبر نگار ما در مورد موفقیت و مشکلات خود گفت: به مدت 15 سال و به طور ویژه و مکانیزه کار دامداری , مرغداری و گاوداری را انجام می دهم؛  این حرفه را از پدرم دارم و شغل خانوادگی ما است.

وی افزود: رشته تحصیلی بنده کامپیوتر است ومدرک کارشناسی کامپیوتر دارم و هیچ تناسبی با شغلم ندارد در کنار دامداری و پرورش مرغ ؛ صاحب مغازه گوشی های همراه هستم.

دامدار نمونه نی ریزی افزود : ابتدا کار خود را با یک الی دو گوسفند شروع کردم تا الان که به 200 الی 300 راس رسانده ام و حتی اوایل در سال های دور با 500 عدد مرغ شروع و حالا به 30000 مرغ رسانده ام.

وی خاطر نشان کرد: اداراتی از قبیل دامپزشکی , جهادکشاورزی و بانک کشاورزی کمک های شایانی به ما کردند.

وی همچنین گفت: برای توسعه گاوداری و پرورش مرغ گوشتی؛ طرح هایی در ذهن خود دارم که برای اجرا نیاز به کمک مسئولین و اعطای وام هستم ولی مراحل گرفتن وام خیلی پیچیده است و به دلیل دوندگی های فراوان و سنگ اندازی هایی که در این مسیر می شود ارزش و میل و رغبت ما را کاهش می دهد.

محمد علی بهادر تصریح کرد: هزینه های تمام شده مواد اولیه و هزینه های جاری برای ما بالا است و انتظار  می رود مسئولین مارا در این راه یاری کنند.

وی در پایان گفت: درگاوداری دو نوبت شیردهی داریم  و شیرها را به ایستگاه شیر عرضه میکنیم و سودآور است ولی در پرورش مرغ با ضمانت صددرصد ضرر میکنیم.



نظرات بینندگان