کد خبر: ۹۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵

برپایی نمایشگاه کتاب ویژه محرم در سپیدان

هم‌زمان با ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، نمایشگاه کتاب در شهرستان سپیدان برپا شد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  مولایی سرپرست اداره کتابخانه های عمومی سپیدان درگفتگو باخبرنگارما گفت: نمایشگاه کتاب محرم باهدف ترویج فرهنگ عاشورایی و ارتقاء سطح فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه در محل کتابخانه عمومی سپیدان شهرستان برپا شد.

مولایی افزود: کتاب‌های عرضه‌شده در این نمایشگاه با محوریت فرهنگ عاشورا و قیام سیدالشهدا (ع)، مذهبی، دینی، روانشناسی و اجتماعی می‌باشد که به علاقه‌مندان عرضه خواهدشد.

وی بابیان اینکه این نمایشگاه هم‌زمان با آغاز ماه محرم دائر شده است تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت ١5 روز برپا ودرصورت استقبال علاقه مندان این نمایشگاه تمدید خواهد شد.

سرپرست اداره کتابخانه های عمومی سپیدان تأکید کرد: ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه همه ماست و با فعالیت‌های فرهنگی می‌توان گامی مؤثر در راستای این وظیفه خطیر برداشت.

وی  خـاطـر نشـان کـرد: بـرگـزاری این گونه نمایشگاه ها در بصیـرت بخشی و توسعـه فـرهنگ کتـابخـوانـی نقـش بسـزایـی دارد.

مولایی  شناخت صحیح ابعاد مختلف عاشورا و نهضت امام حسین(ع) را بهترین اقدام برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان برشمرد و تصریح کرد: اجرای صحیح عزاداری‌ها، دوری از خرافات، ترویج و تبلیغ پیام امام حسین(ع) به تمامی انسان‌ها و نهادینه سازی ارزش های حسینی در زندگی بهترین سلاح‌ها برای مقابله با تهاجمات دشمنان است.

مولایی اظهار کرد: یکی از راه های گسترش فرهنگ و تفکر عاشورایی، نهادینه کردن آن در بین کودکان و نوجوانان است. لذا کتابخانه شهرستان در این راستا اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی متنوعی نموده است تا گامی کوچک در این راه بردارد.

وی برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع محرم ویژه نونهالان، نمایشگاه کتاب، برگزاری کلاس های غصه گویی برای خردسالان ؛گردهمایی با موضوع اهداف قیام عاشورا و مطالعه زندگینامه امام حسین(ع) ویژه جوانان و نوجوانان را از جمله برنامه های فرهنگی این کتابخانه در ایام ماه محرم عنوان کرد.

گفتنی است، این نمایشگاه از یکم لغایت پانزدهم محرم الحرام ۱۴۳8 هجری قمری در محل کتابخانه عمومی سپیدان دایر است.علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید در ساعات اداری به کتابخانه عمومی مراجعه کنند.


برچسب ها: کتاب ، نمایشگاه ، محرم
نظرات بینندگان