کد خبر: ۹۷۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵

یک پنجم کارمندان ژاپنی بر اثر کار زیاد می میرند

صدها مورد مرگ مربوط به کار زیاد ناشی از سکته قلبی و خودکشی به همراه مشکلات سلامت حاد هر ساله در ژاپن گزارش می شوند و شکایتها و درخواستهایی برای مقابله با این مشکل را بدنبال داشته اند.
به گزارش شیرازه، درصد بالایی از علل مرگ و میر در ژاپن مربوط به کار زیاد است. سکته، حملات قلبی و خودکشی کارمندان به دلیل کار زیاد، سالانه درصد بالایی از آمار مرگ و میر در ژاپن را تشکیل می دهد. این تحقیق مورد تایید دولت ژاپن نیز قرار گرفته است.
تحقیقات اخیر بخشی از نخستین گزارش رسمی درباره "کاروشی" یا مرگ ناشی از کار زیاد است که مورد تایید کابینه شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن قرار گرفته است.
در حالیکه تصویر معروف از کارمندانی که ساعتها پشت میز کار می‌نشینند و با آخرین قطار به خانه می روند، در حال تغییر است اما بسیاری از کارمندان ژاپنی نسبت به سایر همتایانشان در اقتصادهای توسعه یافته، زمان بیشتری را در اداره سپری می کنند.
بر اساس این گزارش، 21.3 درصد از کارمندان ژاپنی به طور متوسط بیش از 49 ساعت در هفته کار می کنند. این درحالی است که تنها 10.4 درصد کارمندان فرانسوی، 12.5 درصد کارمندان انگلیسی و 16.4 درصد کارمندان آمریکایی به طور متوسط بیش از 49 ساعت در هفته کار می کنند.
همچنین براساس این گزارش، کارمندان ژاپنی استرس زیادی درخصوص مسائل مرتبط با کار خود تحمل می کنند. این امر موجب شده است از شرکت‌های ژاپنی خواسته شود شرایط کاری کارمندان را بهبود ببخشند.
نظرات بینندگان