کد خبر: ۹۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۹ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵
مدیرجهادکشاورزی شهرستان سپیدان خبرداد:

چیپس سیب درختی راهی موثر برای جلوگیری از ضایعات سیب

مدیرجهادکشاورزی شهرستان سپیدان گفت: تولید چیپس سیب می تواند فعالیت اقتصادی مهمی در شهرستان باشد و در صورت وجود واحدهای صنعتی با خط کامل تولید و بسته بندی چیپس به میزان زیادی از ضایعات این محصول ارزشمند کاسته می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  محمد بوستانی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان درگفتگو باخبرنگار ما با اظهار این مطلب گفت شهرستان سپیدان با داشتن 7550 هکتار باغات سیب و پتانسیل تولید  225000 تن سیب مقام نخست را از لحاظ سطح و تولید سیب در استان فارس دارا می باشد.

وی اظهار داشت با توجه به اینکه بسیاری از باغداران در فصل برداشت بازار مناسبی برای فروش این محصول ندارند و همچنین میوه درجه دو و سه بصورت فراوان وجود دارد ، تولید چیپس سیب می تواند فعالیت اقتصادی مهمی در شهرستان باشد و در صورت وجود واحدهای صنعتی با خط کامل تولید و بسته بندی چیپس به میزان زیادی از ضایعات این محصول ارزشمند کاسته می شود.

 بوستانی افزود با فرآیند خشک کردن و تولید چیپس سیب علاوه بر اینکه زمان ماندگاری این محصول افزایش می یابد، کاهش در حجم و وزن آن نیز باعث کاهش هزینه های حمل و نقل و انبارداری می شود.

این مقام مسئول گفت در حال حاضر فرآیند خشک کردن محصولات با استفاده از صنایع مکانیزه در فضایی با شرایط کاملا کنترل شده و بدون وابستگی به شرایط جوی انجام می پذیرد به گونه ای که کمترین صدمه ممکن به شاخصهای کیفی ماده غذایی وارد می گردد و محصول از بدو ورود به کارگاه فرآوری تا هنگام ترک آن، به دور از آلودگیهای محیط خشک شده و چیپس آن تهیه می شود.

شایان ذکر است در زمینه تولید چیپس سیب یک کلاس آموزشی در بخش همایجان با حضور روستا پور از پارک علم و فناوری ، مدیر و کارشناسان اداره صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی ، مدیر عامل اتحادیه باغداران استان فارس، کارشناسان مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی و جمعی از باغداران شهرستان برگزار گردید و اصول فنی و امکانات لازم جهت تهیه چیپس سیب به شرکت کنندگان آموزش داده شد.

برچسب ها: شیرازه ، مارگون ، چیپس ، سیب
نظرات بینندگان