کد خبر: ۹۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
همسر شهید مدافع حرم در نور آباد:

رها کردن فضای مجازی توسط حزب الهی ها باعث نفوذ دشمن می شود

همسر شهید مدافع حرم نور آبادی گفت: اگر قرار باشد بچه های حزب الهی ، مذهبی و مومن سیستم مجازی را رها کنند و بیندیشند که باید از این فضا دور باشند تا دچار آسیب نشوند بدانند که این باعث نفوذدشمن می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نورآنلاین، شهید ابوذر داوودی از فرزندان قهرمان خیز شهرستان رستم در بهمن ماه 94 در دفاع از حرم حضرت زینب سلام الله علیه به شهادت رسید.

همسر و فرزند شهید وداع جانسوزی در بیستمین روز بهمن ماه با او داشتند، شاید از آن روز جسم ابوذر در بین اعضاء خانواده نباشد اما راه و مسلک ابوذر ماندگار شده است و همه ی اعضاء خانواده پا در این راه می گذارند.

بویژه همسر شهید که دست از مقاومت و دفاع بر نداشته است و از آرامان انقلاب و ارزش های دین اسلام دفاع می کند او یکی از تهدیدات کنونی را فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می دانند و با راه اندازی کانالی به نام شهید می خواهد سبک زندگی اسلامی را رواج دهد.

سهیلا رضایی به خبرنگار ما می گوید:  کانالی در تلگرام زده ایم تا الگو های اسلامی را معرفی کنیم. در این راه سعی داریم از شیوه ی اخلاق و رفتار شهید بزرگوار که بر گرفته شده از زندگی ائمه و بزرگان دینی بود استفاده کنیم. خوشبختانه تاثیر خوبی داشته و مردم استقبال مناسبی داشته اند.

همسر شهید ابوذر داوودی

این همسر شهید در خصوص لزوم فعالیت جوانان مومن در فضای مجازی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری گفت: اگر قرار باشد بچه های حزب الهی ، مذهبی و مومن سیستم مجازی را رها کنند  و بیندیشند که باید از این فضا دور باشند تا دچار آسیب نشوند بدانند که این باعث نفوذدشمن می شود.

وی در ادامه خطاب به کاربران اینترنت گفت: هر جوانی که می خواهد از اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده کند ابتدا باید یاد بگیرد که چگونه با ورود به این فضا خود را حفظ کند و طهارت داشته باشد. مهمترین خطرات که در این فضا جوانان را تهدید می کند آن است که از طریق چشم آلوده ی گناه شوند. لذا باید مواظب باشند و وارد هر کانال و گروهی نشوند. به همت جوانان مومن صفحات بسیار خوبی در موضو عات مختلف ایجاد شده است که می توانند از آنها استفاده کنند.

همسر شهید ابوذر داوودی

رضایی همچنین گفت: اگر ما کانال های مذهبی و ارزشی با موضوعات مختلف درست کنیم  می توانیم جلوی نفوذ دشمن رو بگیریم. تنها نباید منتظر دولت بود تا صفحات را فیلتر کند بلکه هر کسی که می خواهد امر به معروف کند می تواند با ایجاد چنین صفحاتی برای جوانان خوراک مناسب تهیه کند.

جنگ تنها دفاع مقدس و جنگ سوریه نیست و جنگ نرم نیز وجود دارد که در رسانه ها و شبکه های اجتماعی جلوه پیدا میکند و باید در این عرصه هم دفاع کرد. هردو جنگ مهم است ولی به نظر من جنگ نرم اهیمت بالاتری دارد. جنگ سختی که با توپ، تانک  و بمب نیست! امروزه جنگ نرم به وسیله ماهواره، موبایل و رایانه مدیریت می شود روزی هدف جنگ سخت ناموسف جان  وخاک بود اما امروز جنگ نرم هدفش اعتقاد، مذهب و باور است.

در این جنگ شاید تمام اسلحه ها را دشمن ساخته است اما این مهم نیست! مهم آن است کهیاین اسلحه دست چه کسی باشد. اگر در این فضا کم کاری کنیم اسلحه را به دست دشمن داده ایم.


این بانوی بزرگوار با مرور خاطرات شهید گفت: شهید داوودی اگر بین مابود حتما توصیه میکرد که وقتی یک تکنولوژی در دستمان  هست از آن بدرستی استفاده کنم، کسی مرد عمل است که وقتی همه چیز وجود دارد ایمان خود را حفظ کند و به گناه آلوده نشود و بصیرت خود را افزایش دهد تا راه را از بی راه تشخصیص دهد.

وی یکی از کاربرد های شبکه های اجتماعی را افزایش ارتباطات بشری و امکان ترویج فریضه های الهی خواند و گفت: خیلی ها نمی توانند مستقیما امر به معروف کنند شاید اصلا بلد نیستند اما فضای مجازی یک راه خوب برای امر به معروف غیر مستقیم است البته امر به معروف در همان شکل خود موثر تر است ولی خب این هم یک راه حل است.


رضایی در پایان شایعه، دروغ، شبهه، توهین، افترا و...  را از جمله بداخلاقی هایی دانست که در فضای مجازی شهرستان های ممسنی و رستم جریان دارد و گفت: درست است که چهره ی این افراد شناخته نیست و هر شایعه و دروغی را میسازند اما بدانند که این کارها خدایی نیست و مطمئنا روزی خودشان نیز ضربه ی این بد رفتاری ها را خواهند خورد.



نظرات بینندگان