کد خبر: ۹۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
مدیر امور سینمایی حوزه هنری فارس:

هنر هفتم در فارس نیازمند توجه بیشتر مردم است

مدیر امور سینمایی حوزه هنری فارس گفت: مردم بیش از گذشته به هنر هفتم توجه کنند و با استقبال از سینماها باعث رونق روافزون آن شوند.
هنر هفتم در فارس نیازمند توجه بیشتر مردم استرسول شهابیان در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با بیان این که ساخت سینما  بیشتر از آن که بازده اقتصادی داشته باشد، بازده فرهنگی دارد، گفت: در حال حاضر هیچ پروژه سینمایی در استان فارس در دست ساخت نیست.

وی اظهار داشت: حوزه هنری هم اکنون پنج سینمای فعال در شهر شیراز دارد که این سینماها شامل سینما سعدی، شیراز، فلسطین، پیام و ایران است که هم اکنون فیلم "هیهات" در سینما شیراز، فیلم "اروند" و "ابو زینب" در سینما پیام روی پرده قرار دارند.

شهابیان ادامه داد: نوسازی برخی از سینماها در دست بررسی قرار دارد که بعد از بررسی ها مراحل نوسازی آغاز می شود که اگر بودجه لازم فراهم شود تا پایان امسال این کار انجام می شود در غیر این صورت سال آینده نوسازی های برخی از سینماها صورت می گیرد.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری فارس، به رکود سال های اخیر سینماها اشاره و تصریح کرد: حوزه هنری با کمک های دولتی موفق به باز نگه داشتن گیشه سینماها شد که در یک سال اخیر استقبال مخاطبان و مردم از سینماها تا حدودی از این رکود کم کرد.

شهابیان با بیان اینکه محتوای فیلم ها، فیلم برداری و سوژه ها در یک سال گذشته تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته و باعث آشتی آنها با سینماها شده، خاطر نشان کرد: در یکسال گذشته فیلم های "محمد رسول الله"، "من سالوادر نیستم" و "50 کیلو آلبالو" بیشترین فروش را به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به عوامل تعطیلی سینما بهمن و سینما پرسیا، گفت: منطقه جغرافیایی، شرایط محیطی، فرسودگی و وسعت زیاد باعث عدم استقبال مردم از سینما بهمن شد که در همین راستا این سینما تعطیل شد و سینما پرسیا نیز به دلیل فرو ریختن سقف آن و نبود اعتبار برای تعمیر تعطیل است.

شهابیان در پایان ابراز امیدواری کرد: مخاطبان بیش از گذشته به هنر هفتم توجه کنند و با استقبال از سینماها ضمن تشویق مسئولین برای توجه بیشتر به هنر هفتم باعث رونق روزافزون آن شوند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان