کد خبر: ۹۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵
مدیر اورژانس ١١٥ نی‌ریز خبرداد:

سوختگی در اثر سهل انگاری

به گفته مدیر اورژانس ١١٥ نی‌ریز دستکاری تابلو برق پمپ آب کشاورزی باعث آتش‌سوزی و سوختگی یک نفر شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ با توجه به هشدار های مکرر کارشناسان و رسانه ها و فرهنگ سازی این چند سال اخیر باز هم هستن افرادی که برای کارهای غیر تخصصی و به ظاهر ساده دچار خسارت های جبران ناپذیری می شوند که متاسفانه شاهد سوختگی یک فرد در اثر دستکاری تابلو برق پمپ آب کشاورزی در منطقه آباده طشک بوده ایم.


به گفته محمدحسین کچویی مدیر اورژانس ١١٥ نی‌ریز،  مردی که دچار سوختگی بسیار شدید در هر دو دست، سر، گردن و سینه شده بود به اورژانس آباده‌طشک مراجعه می‌کند. با انجام اقدامات و کمکهای اولیه درمانی، وی با 25 درصد سوختگی به بیمارستان امام هادی آباده‌طشک منتقل می‌شود.


به گفته مصدوم، هنگام کار در اتاق پمپ آب کشاورزی در نزدیکی روستای دهمورد، تابلو برق سه فاز اتصالی کرده و او دچار سوختگی شده و اتاق نیز آتش می‌گیرد.


به گفته مهدی شفیعیان مدیر ادارهه برق نی‌ریز، در یک‌ماه اخیر این دومین حادثه روی داده در سطح شهرستان می باشد.


مهدی شفیعیان گفت: قبلاً نیز هشدار داده‌ایم که شهروندان برای انجام کارهای برقی خود در کلیه اماکن مانند منازل، ادارات و کارگاههای صنعتی و کشاورزی اگر مشکلی در شبکه برق‌رسانی مشاهده کردند به اتفاقات برق شهرستان اطلاع دهند تا برای رفع مشکل به فوریت اقدام شود.

وی افزود: در صورتی که در سیستم داخلی برق (بعد از کنتور به طرف مصرف کننده) مشکلی وجود داشت از برق‌کاران مجرب و ماهر برای رفع مشکل کمک بگیرند و هرگز خودسرانه اقدام به کار بر روی شبکه‌های داخلی برق و سیستمها و وسایل برقی نکنند.

وی در پایان گفت: دستکاری برق کلیه اماکن و محل‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت، افراد را دچار سوختگی‌های شدید می‌کند و حتی در برخی موارد فوت افراد را به دنبال دارد.

برچسب ها: سوختگی ، کشاورزی ، اورژانس
نظرات بینندگان