کد خبر: ۹۸۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵

افتتاحیه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در نی ریز

فرماندار نی ریز از برنده شدن سه نی ریزی در جایزه تعیین شده برای سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در این شهرستان خبرداد.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ آمارگیران سرشماری نفوس و مسکن در محل فرمانداری جمع شدند تا مرحله عمومی و مراجعه حضوری به درب منازل جهت سرشماری را آغاز نمایند.


در این جلسه محمد رضا امیری آمار و اطلاعات را مبنای برنامه ریزی ها دانست و گفت : از سال 1335 سرشماری هر 10 سال یکبار اتفاق می افتاده است که از سال 1390 دولت گذشته تصمیم گرفت که سرشماری هر پنج سال یکبار باشد.


وی ادامه داد: بنده تقاضا دارم که نهایت دقت در سرشماری بکار رود ممکن است افراد اهمیت سرشماری را ندانند همچنین افزود سرشماری عمومی و حضوری از امروز به مدت یک ماه ادامه دارد و هر مامور 3 حوزه 400 خانواری را بعهده دارد که روزانه باید 40 خانوار را ثبت نام کند.

فرماندار نی ریز با بیان اینکه که استقبال خوبی از سرشماری اینترنتی صورت پذیرفته است اظهار داشت : دولت تا ساعت 24، 30 مهرماه سرشماری اینترنتی را تمدید کرده است و چنانچه مردم بالاتر از 35 درصد مشارکت داشته باشند جز کشورهای توسعه یافته در این زمینه محسوب می شویم.


امیری افزود: چنانچه مردم در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند باید کد آماری خود را به مامور مراجعه کننده ارائه دهند.

وی همچنین گفت : بعلاوه مشوق هایی هم برای حضور مردم در سرشماری اینترنتی  در نظر گرفته شده است از قبیل اینکه 2 گیگ اینترنت رایگان و اختصاص جایزه یک میلیون تومانی به 1000 نفر از شرکت کنندگان که در شهرستان نی ریز 3 نفر از این جایزه برخوردار گشته اند.


محمدرضا امیری فرماندار نی ریز گفت: شهروندان محترم توجه داشته باشند که مامور سرشماری با کاور مخصوصی است که کارت شناسایی بر آن الصاق شده است باید به درب منازل مراجعه کنند.

وی افزود: شایان ذکر است که تا تاریخ 27 مهرماه قریب به 50% مردم نی ریز در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند که از میانگین کشوری بالاتر هستیم. قابل توجه است که تعداد مامورین سرشماری در شهرستان نی ریز 33 نفر می باشد که 9 نفر در بخش آباده طشک، 5 نفر در بخش قطرویه، 3 نفر در بخش پشتکوه و 16 نفر در شهر نی ریز و بخش مرکزی هستند.

وی در پایان بیان کرد: در صورتی که مامورین به خانواری مراجعه کنند و اعضای خانواده حضور نداشته باشند یک فرم خانوار غایب به داخل منزل انداخته می شود که خانوار از طریق سامانه مرقومه اطلاعات خود را وارد می نمایند گذشته از آن خانوارها می توانند با شماره های 53830312 و 53830317 نیز تماس حاصل نمایند.


برچسب ها: امارگیری ، سرشماری ، مسکن
نظرات بینندگان