کد خبر: ۹۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان نی ریز:

سازمان ملل حامی حقوق بشر آمریکایی است

امام جمعه نی ریز گفت: سازمان ملل یک نهاد تمام اختیار و اجاره ای برای ابر قدرت ها می باشد و آمریکا دولتی نیست که بتوان به آن اعتماد کرد.

به گزارش شیرازه  به نقل از نبض نی ریز آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این شهر همانند هفته های قبل محور سخنان خود را حول امر به معروف و نهی از منکر این فریضه واجب الهی قرار داد و از اهمیت آن در نظم اجتماعی و تحقق عدالت الهی و جلوگیری از انحراف فرد جامعه سخن به میان آورد .


امام جمعه نی ریز با توجه به مسئله امر به معروف و نهی از منکر گفت : اگر دیدید معصیت می شود و امر خدا زیر پا گذاشته می شود جلوی آن را بگیرید که این مسئله برنامه انبیاء الهی در طول تاریخ بوده و وظیفه ما پیروی از انبیاء الهی می باشد .


وی مردان با ایمان را اینگونه توصیف کرد : مردان با ایمان کسانی هستند که اهل نماز، عبادت، توبه، امر به معروف و نهی از منکر وحدود الهی را نگه می دارند و راضی نیستند که حدود الهی از بین برود .


آیت الله فقیه نسبت به انجام تذکر لسانی بیان کرد : همه ما وظیفه داریم تذکر بدهیم، راهنمایی و ارشاد کنیم، برادر به برادر، خواهر به خواهر و نگذارید در جامعه معصیت رواج پیدا کند و جامعه فاسد شود .


وی ادامه داد : از ابتدا جلوی یک معصیت را بگیرید و نگذارید شایع شود و به همه سرایت کند و مرد و زن وظیفه الهی خود را به نحو احسن انجام دهند .


سید محمد فقیه از اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در کلام امیر المومنین علی (ع) نقل کرد : تمام کارهای نیک حتی جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان است نسبت به دریا، و عنوان داشت ببینید مسئله امر به معروف و نهی از منکر از چه درجه اهمیتی برخوردار می باشد .


وی دلیل این همه اهمیت و توجه به موضوع امر به معروف را اینگونه مطرح کرد : امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است، واجب است و نگهدارنده سایر واجبات است و زمینه ساز کارهای خیر و از انحراف فرد و  جامعه جلوگیری می کند .


آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریز با توجه به در پیش بودن روز آمار و برنامه ریزی مصادف با اول آبان ماه اظهار داشت : همه ما در این امر شرکت کنیم تا دولت اسلامی بتواند برای بهبود وضعیت مردم برنامه ریزی کند و اگر نداند و اطلاع کافی از وضعیت مردم نداشته باشد و مشکلات جامعه را حل کند .


امام جمعه نی ریز در خصوص روز سوم آبان ماه سالروز تاسیس سازمان ملل گفت : این سازمان تاسیس شد برای رسیدگی به حقوق مردم، ولی حالا می بینیم که هدف این سازمان مرده است و تسلیم ابر قدرت ها و استکبار شده است و بی توجه نسبت به مردم بیچاره و مستمند می باشد .


وی ادامه داد : اگر جاسوسی در ایران دستگیر شود و قوه قضاییه آن را محکوم و حکم صادر کند، داد آمریکا می رود بالا، ولی همین دولت و سازمان جنایت های صورت گرفته در یمن را نمی بینند و هیچی نمی گویند، آیا این حقوق بشر است ؟


وی افزود : برای سازمان ملل انسانها ارزشی ندارند و دنبال اهداف خود و ابر قدرت ها گام برمی دارند و لذا هیچ امری به دولت آمریکا نیست و آن ها با هیچ چیز سر سازش ندارند و دشمنی اصلی آنها با اسلام است .


نماینده مجلس خبرگان رهبری نسبت به سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی (ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون مصادف با 4 آبان ماه اظهار داشت : امام پس از این اعتراض و بیان اینکه بدانید سرکار ما با چه خبیث هایی می باشد و جانسون بداند که منفورترین چهره در بین مردم ایران است و همین اعتراضات و بیانان باعث تبعید امام به ترکیه بود .


سید محمد فقیه با بیان اینکه 6 آبان ماه روایتی مصادف با شهادت امام سجاد (ع) می باشد، گفت : ایشان امامی است که واقعه عاشورا را درک کرده، سر پدر را بالای نیزه دیده، پیکر شهدای کربلا را دیده، مجلس عبیدالله بن زیاد را دیده و صحبت کرده، با یزید زمان روبرو صحبت کرده ، حقایق دینی را بیان کردو راه پدر را ادامه داد و عزای سیدالشهدا(ع) را دنبال کرد و واقعه عاشورا را زنده نگه داشت و حال انتظار می رود برای این امام شجاع مراسم سوگراری در خور شأن ایشان برگزار شود .


وی ادامه داد : این امام بزرگوار فجایع بنی امیه را مطرح کرد و راه پدرش را زنده نگه داشت و در این مسیر زجرها کشید ولی دست از کار نکشید و بدانید که صحیفه سجادیه امام زین العابدین(ع) سرشار از عرفان حقیقی است و متأسفانه شاهد ان هستیم که تعدادی به دنبال عرفان های کاذب هستند .


وی در پایان در خصوص به پیش رو بودن روزهای سرد و ایام زمستان بیان کرد : مراقب باشید که درمصرف گاز و دیگر چیزها اسرافی صورت نگیرد و انشاالله زن و مرد این مجلس از اسلام و برنامه هایش الهام بگیرند و اسراف در کارشان نباشد و اهل قناعت باشید نه تشریفات .





برچسب ها: نی ریز
نظرات بینندگان