کد خبر: ۹۸۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی ریز خبر داد:

اخاذی تلگرامی از دختر نی ریزی

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نی ریز از دستگیری پسری از اهالی استان مرکزی که قصد اخاذی از دختر نی ریزی را بواسطه عکس های شخصی وی که در اختیار داشته خبر داد.

به گزارش شیرازه  به نقل از نبض نی ریز؛ یک پسر اهل استان مرکزی که با به دست آوردن تصاویر خصوصی دختری در نی ریز در شبکه اجتماعی تلگرام قصد اخاذی از وی را داشت توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر شد.

محمد صادق رفیعی دادستان عمومی انقلاب نی ریز اظهار داشت ؛   در پی دریافت شکایت دختری جوان مبنی بر اخاذی از وی، تیمی از کارشناسان پلیس فتا موضوع را به صورت ویژه مورد بررسی قرار دادند.

 رفیعی  افزود: در بررسی اظهار شاکی پرونده که محصل  است مشخص شد فرد ناشناس با ارسال پیام، این دختر را تهدید به انتشار تصاویر خصوصی کرده و قصد اخاذی 3 میلیون ریالی از وی دارد.

وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبری متهم را شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی و دستور به نیابت  متهم را در محل زندگی خود در شهر ایلام دستگیر کردند.

وی گفت: متهم پسر حدود 17 ساله ضمن اعتراف به بزه انتسابی در بازجویی ها اعلام کرد در گروههای تلگرامی با دختر  آشنا شده که پس از یکسری ردو بدل کردن پیامهای خصوصی با وی طرح دوستی برقرار نموده و  لذا تمام اطلاعات از قبیل شماره های خصوصی دختر  و عکس های وی را ذخیره کرده و با تماس با اقوام و آشنایان دختر مبنی بر درافت مبلغ پول به فکر اخاذی از وی افتاده است.

محمد صادق رفیعی افزود: متهم کمتر از 72 ساعت اززمان تشکیل پرونده دستگیر و جهت طی مراحل قانونی به شهرستان نی ریز انتقال و هم اکنون نیز یه کانون اصلاح تربیت شیراز منتقل شده است .

وی درپایان همچنین نسبت به استفاده صحیح از تکنولوژی های نوین ارتباطی بویژه شبکه های پیام رسان غیر ایرانی و ذخیره نکردن عکس در این شبکه ها تاکید کرد و به خانواده ها هشدار داد تا مواظب رفتار استفاده صحیح از تلفن همراه فرزندان خود باشند .


نظرات بینندگان