کد خبر: ۹۹۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵
عضو جامعه روحانیت شیراز:

مسئولان باید مشکلات مردم را از نزدیک رصد کنند

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق عضو جامعه روحانیت شیراز گفت: مسئول مؤفق کسی است که در بین مردم حاضر و ناظر باشد و مشکلات مردم را از نزدیک رصد کند.
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به فراگیر شدن معضل فقر و تهیدستی اظهار داشت: فقر از هر دری وارد شود ایمان از در دیگر خارج می شود.

وی افزود: رسول خدا در حدیثی، رمز اصلاح یک جامعه را در رعایت چهار اصل ذیل نام برده است:

1) مسئولین؛ مسئولین در حکم چوپان هایی برای جامعه هستند، اگر چوپان گرگ شود چه کسی به حال گوسفندان رحم خواهد کرد؟

2) دانشمندان؛ دانشمندان راهنمایان مردم هستند، اگر راهنما گمراه شد پس چه کسی گمراهان را هدایت کند؟

3) ثروتمندان؛ ثروتمندان امنای خدا در بین مردم هستند، امین اگر خائن شد پس به چه کسی می توان اعتماد کرد؟

4) قشر مذهبی ها و متدینین؛ اینها معتمدین و رهنمایان مردم در جامعه هستند، راهنما اگر راه را گم کرد چه کسی گمراه را هدایت خواهد کرد؟

مسئولان باید مشکلات مردم را از نزدیک رصد کنند

مدیر مدرسه علمیه منصوریه شیراز، با اشاره به حدیثی در رابطه با اصلاح جامعه، خاطرنشان کرد: یکی از ارکان کلی مبارزه با فقر، نقش ثروتمندان است.

وی با بیان اینکه جامعه اصلاح نخواهد شد مگر اینکه دو گروه علمی و اقتصادی نقش خود را خوب ایفا کنند، اظهار داشت: برای اصلاح معضل فقر، مسئولان باید اهتمام جدی برای این مشکل داشته باشند.

حجت الاسلام حدائق با اشاره به عنوان شدن اقتصاد مقاومتی از جانب رهبری، افزود: باید در سیاست های کلان مان قطع وابستگی به مجامع غربی را مدنظر داشته باشیم و رعایت کنیم.

عضو جامعه روحانیت شیراز با تاکید بر استفاده از منابع ملی و درونی کشورمان، گفت: پرورش استعدادهای داخلی امر مهمی است که نباید از آن غفلت کنیم.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه بعد اقتصادی را حوزه مهمی عنوان وتصریح کرد: نقش ثروتمندان جامعه در اصلاح مشکلات اقتصادی را نباید نادیده بگیریم.

وی با بیان اینکه خدا در اموال ثروتمندان نیز حدی قرار داده است، افزود: بخشی از این دارایی متعلق به نیازمندان و فقرای جامعه است؛ اسلام به همین منظور مسئله خمس و زکات را معین کرده است.

حجت الاسلام حدائق راهکار کلی و کلان برای مبارزه با مسئله فقر را منوط به بالابردن سطح آگاهی و معرفت مردم دانست و گفت: اعتماد به پروردگار بهاء به دست آوردن هر چیز گرانبها و نردبان ترقی برای رسیدن به مقام عالی است؛ اگر این باور تقویت بشود افراد در برابر داشته های خودشان احساس مسئولیت می کنند، دیگران را از خود جدا نمی بینند و به مشکلات یکدیگر رسیدگی می کنند.

رئیس بنیاد ترویج فرهنگ مهدویت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسئولیت باید تعهد به همراه داشته باشد، تصریح کرد: اگر مسئولی تخلف کند باید به طبع مجازات سنگین تری داشته باشد.

وی در انتها با عنوان اینکه کسانی که مشکلات اقتصادی و درد فقر را نچشیده اند و بین فقرا و مردم نیستند مشکلات مردم را درک نخواهند کرد، افزود: مسئول مؤفق کسی است که در بین مردم حاضر و ناظر باشد و مشکلات مردم را از نزدیک رصد کند.

نظرات بینندگان