کد خبر: ۹۹۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵

دستگیری 5 شکارچی متخلف در سپیدان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از دستگیری 5 نفر متخلف شکار و کشف سلاح و مهمات و گوشت شکار غیر مجاز در چند روز گذشته توسط محیط زیست سپیدان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان از دستگیری 5 نفر متخلف شکار و کشف  سلاح و مهمات و گوشت شکار غیر مجاز در چند روز گذشته توسط محیط زیست سپیدان خبر داد.

هوشمندی با اعلام این خبر، با بیان اینکه ایام پائیز برای محیط زیست شهرستان سپیدان در بخش محیط طبیعی ایام پرکاری است افزود: در چند روز گذشته 5 نفر از متخلفین شکار توسط مامورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: این متخلفین در قالب 2 گروه بودند که شناسایی و به دام افتاده‌اند. همچنین از متخلفین 5 قبضه انواع سلاح شکاری شامل 4 قبضه اسلحه گلوله زنی و یک قبضه ساچمه زنی، مقداری گوشت و امعا و احشا مربوط به کبک غیر مجاز کشف و ضبط شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گفت:  تعدای ازسلاحهای مکشوفه غیر مجاز  می باشد که پرونده موارد مطروحه در محاکم قضایی شهرستان سپیدان در حال رسیدگی است.

هوشمندی با تقدیر از همکاری مردم شهرستان افزود: خوشبختانه حساسیت همگانی جامعه نسبت به محیط زیست در حال افزایش است و اطلاع رسانی به موقع توسط دوستداران محیط زیست و حیات وحش در بسیاری از موارد موجب دستگیری متخلفین قبل یا حین شکار غیر مجاز شده است .

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات 5 نفر از شکارچیان به همراه 2 اسلحه شکاری غیرمجاز  چندین قطعه کبک از آنان کشف شده که با دستور مقام قضایی بازداشت گردیدند.

کبک پرنده ای از راسته ماکیان سانان و زیستگاه آن دامنه های کوهستان و مناطق شیبدار صخره ای و سنگلاخی است.شکارچیان کبک را به دلیل زیبایی و صدای دلنشین به صورت غیرمجاز زنده گیری کرده و اقدام به خرید و فروش آن می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاطر نشان کرد: با عنایت به وسعت مناطق تحت مدیریت محیط زیست در شهرستان سپیدان، توجه و همکاری همه مردم و مسئولین شهرستان جهت حفظ انفال الهی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی در پایان از عموم علاقمندان به حیات وحش و محیط زیست خواست هرگونه تخلف شکار و صید را در تمامی ساعات شبانه روز به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سپیدان گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.


برچسب ها: کبک ، شکارچی ، سپیدان
نظرات بینندگان