کد خبر: ۹۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

سهم ورزشکاران فارس در بازی های آسیایی 2018 افزایش یابد

مدیرکل ورزش وجوانان فارس گفت: با توجه به برنامه ریزی وزارت ورزش و جوانان باید سهمیه استان چه از نظر تعداد ورزشکار شرکت کننده و چه از نظر کسب مدال و نوع مرغوبیت آن در بازی های آسیایی 2018 اندونزی افزایش یابد.
به گزارش شیرازه، حیدرعلی کامیاب کلانتری سه شنبه در نشست شورای عالی ورزش فارس افزود: متاسفانه این استان که توانمندی های زیادی در ورزش قهرمانی دارد در رقابت های 2014 اینچئون کره جنوبی تنها یک مدال نقره تیمی آنهم توسط سعیده جعفری در رشته کبدی بدست آورد که این آمار به هیچ عنوان در شان ورزش این استان نیست.
وی افزود: برای کسب موفقیت در بازی های آسیایی2018 کارگروهی تشکیل شده تا بتوانیم به اهداف در نظرگرفته شده در برنامه برسیم و این امر تنها با همکاری تمام سازمان ها،چه آنهایی که عضو شورای عالی ورزش هستند و چه آنهایی که عضو نیستند محقق خواهد شد.
کامیاب بیان کرد:ورزش مقوله ای که در دنیا برای دولت ها اعتبارمی آورد و هر چه سرمایه گذاری کنیم این امر نیز اتفاق خواهد افتاد و باید تلاش کنیم با کسب قهرمانی در جهان دل مردم را شاد کنیم.
وی به اهمیت میزبانی استان فارس در سطح داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت:طی یک سال گذشته 51 میزبانی در سطح داخلی و شش میزبانی در سطح خارجی داشتیم و این امر سبب می شود که ورزشکاران ما بتوانند از این فرصت استفاده کنند و خود را بیشتر نشان دهند .
کامیاب به یک درصد مصوبه سهمیه ورزش مربوط به اداره ها و نهادهای دولتی اشاره کرد و افزود: هم اینک این مصوبه دراستان های اصفهان، خراسان رضوی، تهران ، آذربایجان وچند استان دیگر توسط استانداری ها اجرا می شود و امیدواریم در فارس هم توسط استاندار ورزش دوست که همیشه پشتیبان بوده اند، این مصوبه اجرا شود .
وی افزود: اختصاص یک درصد از بودجه اداره ها برای ورزش، رقم زیادی برای آنها نیست اما برای کل ورزش می تواند تاثیرگذار باشد و با توجه به فرصت کمی که تا بازی های آسیایی 2018 داریم تزریق این بودجه به ورزش به اهداف ما که کسب مدال های زیادی در این رویداد مهم است، کمک زیادی خواهد کرد .
وی اضافه کرد: چشم انداز ورزش فارس رسیدن به عنوان پیشرو در ورزش کشور است و این کار با کمک همه اتفاق خواهد افتاد
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان