کد خبر: ۹۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵
افتخار افرین دو مارتون نی ریزی :

نی ریز هیچ امکانات ورزشی در رشته دو میدانی ندارد

دونده دو ماراتن نی ریز گفت: ما در نی ریز هیچ کدام از امکانات ورزشی رشته دو و میدانی را نداریم و حتی دانش آموزان و ورزشکاران این رشته ورزشی با شرکت در مسابقات این رشته برای اولین بار آن ها را در بدو مسابقه می بینند و می شناسند و این برای شهری با عقبه نی ریز وجهه چندان خوبی ندارد .

به گزارش شیرازه  به نقل از نبض نی  ریز؛ منوچهر فرج زاده دونده دو ماراتن از نی ریز چندی پیش موفق شده بود در مسابقات بین المللی ارمنستان افتخار آفرینی کند، به همین دلیل برآن شدیم تا گفتگویی با این ورزشکار که پایه گذار فرهنگ عمومی ورزش در این شهرستان نیز شده است انجام دهیم.

منوچهر فرج زاده متولد 1348 از شهرستان نی ریز دارای مدرک کارشناسی برق و کارمند اداره آموزش و پرورش شهرستان نی ریز و در حال حاضر نماینده آموزش و پرورش در بخش قطرویه می باشد .


منوچهر فرج زاده در خصوص سابقه ورزشی خود گفت : دوران دانش آموزشی در رشته های فوتبال، والیبال، دو ومیدانی فعالیت می کردم و حتی از مقطعی به عنوان کاپیتان تیم منتخب استان فارس در مسابقات قهرمانی کشور حضور داشتم .


دونده پیشکسوت نی ریزی در مورد عقبه فوتبالی خود اینگونه مطرح کرد : بنده به همراه علی فخاری بنیانگذار باشگاه کوثر آزادی با نام خیبر پا به عرصه فوتبالی گذاشت و شهیدانی چون مولازاده، شمسی و فیض آبادی در تیم آن زمان عضویت داشتند .


اتمام دانشگاه و اشتغال در آموزش و پرورش

منوچهر فرج زاده دونده دوی ماراتن اظهار داشت : بعد از اشتغال در آموزش و پرورش و دوری از ورزش مجددا تصمیم گرفتم در رشته ورزشی دو ومیدانی به ورزش خود ادامه دهم و با هزینه شخصی حسین اشرفی مربی اسبق تیم ملی نوجوانان و جوانان عضو سابق تیم ملی دو ومیدانی جمهوری اسلامی ایران و قهرمان ایران و دارنده مقام چهارم مسابقات آسیایی در این رشته را ماهیانه به مدت یک سال به نی ریز می آوردم .


وی افزود : با علاقه و عشقی که از گذشته به رشته دو ومیدانی داشتم با مربی سرشناس خودم به مدت یک سال تمرین می کردم و

وی خاطر نشان کرد : در سن 44 سالگی به صورت حرفه ای دو ومیدانی را شروع کردم و روزانه به طور میانگین 25 کیلومتر می دویدم .

به پیشنهاد مربی خودم در مسابقات مختلف کشوری شرکت و به تناوب مقام های چهارم تا ششم را کسب می کردم .

وقتی می گوییم رده پیشکسوتان در رشته دو ومیدانی منظور ورزشکارانی است که یا سابقه قهرمانی یاعضویت در تیم ملی و فعالیت حرفه ای را در کارنامه ورزشی خود دارند .


فرج زاده در خصوص اولین حضور بین المللی خود در مسابقات دوماراتن بیان کرد : سال 2012 در مسابقات دو ماراتن استانبول که 23 هزار دونده از سراسر دنیا در کل رده های سنی از 18 سال به بالا در کل رده های سنی مقام 725 و در گروه سنی 40 تا 44 مقام 128 این مسابقات را به خود اختصاص دادم .


وی ادامه داد : دوی ماراتن به مسافت 42 کیلومتر 195 متر می باشد و اولین نی ریزی هستم که توانسته ام در دوی ماراتن شرکت و آن را به پایان برسانم .


در دوی ماراتن بندرعباس بین 88 دونده مقام 30 کشور، دوی ماراتن تخت جمشید بین 276 شرکت کننده خارجی و ایرانی مقام 50 را به خود اختصاص داده ام .

آخرین افتخارآفرینی منوچهر فرج زاده دونده دوی ماراتن نی ریزی شرکت در مسابقات بین المللی دوی نیمه ماراتن ارمنستان بین 5000 دونده کسب عنوان 29 در تمام گروه های سنی و مقام سومی در گروه سنی 44 تا 49 سال بوده است


وی در خصوص این مسابقات گفت : مسیر این مسابقه به صورت رفت و برگشت بود و بنده به قدری از رقبا وشرکت کنندگان جوان این مسابقه جلو افتاده بودم که حیرت و تشویق حضار و تماشاچیان را برانگیخته بودم .


فرج زاده ادامه داد : با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت کردم و این مسابقات در تقویم جهانی موجود و قابل استفاده می باشد .


وی در خصوص حمایت و عدم حمایت مسئولین عنوان کرد : از طرف مسئولین شهرستان هیچ حمایتی نشده ام و انتظار می رود اگر حمایتی از بنده نمی شود لااقل، حداقل امکانات این ورزشی که زمین آن می باشد را نگهداری و محیا کنند .


فرج زاده ادامه داد : در حال حاضر پیست دومیدانی نی ریز از کیفیت خوبی برخوردار نیست و نیاز به توجه مسئولین مربوطه دارد .


وی خاطر نشان کرد : ما در نی ریز هیچ کدام از امکانات ورزشی رشته دو و میدانی را نداریم و حتی دانش آموزان و ورزشکاران این رشته ورزشی با شرکت در مسابقات این رشته برای اولین بار آن ها را در بدو مسابقه می بینند و می شناسند و این برای شهری با عقبه نی ریز وجهه چندان خوبی ندارد .

شایان ذکر است : فرج زاده دونده دو ماراتن شاید تنها ورزشکاری است که به کررات در جاده ها و مسیرهای فرعی و اصلی اطراف شهر نی ریز حین دویدن و ورزش کردن دیده می شود و حرکت این ورزشکار مدت هاست که بنیان گذار فرهنگ عمومی و ورزش همگانی می باشد .


امید است که مسئولین ما با توجه به تمام رشته های ورزشی و بها دادن به استعدادهای موجود آینده ای درخشان برای ورزش شهرستان و کشور رقم بزنند .


تصاویری از حضور منوچهر فرج زاده در مسابقات مختلف کشوری و بین المللی


دو نیمه ماراتن ارمنستان





.

ماراتن بین المللی تخت جمشید


.

ماراتن قهرمانی کشور جام هرمز



.

مسابقه قهرمانی کشور در نهاوند


.

مسابقه ماراتن استانبول سال 2012



.

بزرگداشت روز معلم سال 94 - دویدن مسافت کارخانه سیمان سفید نی ریز تا گلزار شهدا



.

بزرگداشت روز مادر - دویدن مسافت روستای هرگان تا گلزار شهدا




.

مسابقه قهرمانی کشور - کرمانشاه


.

حمل پرچم امام رضا (ع) از مرز یاسوج تا مرز یزد - سهم دونده نی ریزی 70 کیلومتر


.

مسابقه قهرمانی کشور - بم - مقام چهارم


.

مسابقه قهرمانی استان فارس - مقام دوم


.

مسابقه آمادگی جسمانی استان فارس - مقام سوم

نظرات بینندگان