کد خبر: ۹۹۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۵

پدافند غیر عامل ضامن استمرار و پایداری امنیت در جامعه است

معاون استاندارگفت: باتوجه به بی ثباتی منطقه، نباید فرصتی را برای دشمن فراهم کنیم تا به کشور آسیبی وارد شود.

به گزارش شیرازه  به نقل از پسین جهرم ؛   علیرضا صحرائیان معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان جهرم در صبحگاه دانش آموزی در دبیرستان آیت اللهی ضمن گرامیداشت13آبان اظهار داشت: 13 آبان، روز هوشیاری و بیداری ملت ایران و روز فریاد علیه استکبار است و این روز نماد عزت‌مندی و استکبارستیزی در تاریخ انقلاب و به عنوان یک آرمان برای ملت است.

وی از رویداد 13 آبان به عنوان یک واقعه مهم تاریخی یاد کرد و افزود: دانش آموزان یکی از ارکان و پایه های مهم انقلاب پیروزمند اسلامی بودند.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با تبیین اهمیت پدافند غیرعامل بیان داشت: پدافندغیرعامل تمهیدات، اقدامات و طرح‌هایی است که با استفاده از ابزار، شرایط و حتی‌المقدور بدون نیاز به نیروی انسانی به صورت خوداتکاء صورت گیرد نقش اساسی در حراست و حفظ استقلال، تمامیت ارضی و سرمایه‌های ملی در چرخه نظام دفاعی ایفاء می کند.

مهندس صحرائیان تصریح کرد: چنین اقداماتی از یک سو توان دفاعی مجموعه را در زمان بحران افزایش داده و از سوی دیگر پیامدهای بحران را کاهش و امکان بازسازی مناطق آسیب دیده را با کمترین هزینه فراهم می‌کند.

وی امنیت و آسایش را بهترین نعمت برای زندگی دانست و عنوان کرد: حفظ و نگهداری این نعمت و سرمایه ها سختی خاص خود را داشته که در حوزه پدافند غیر عامل باید تمامی شرایط موجود را برای برقراری این امنیت فراهم کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان جهرم ابراز داشت:کشورهای بیگانه همواره تلاش فراوانی داشتند که به ایران اسلامی آسیب رساندند که به حمدالله بسیاری از تهدیدها با رهبری داهیانه امام خمینی(ره) و نیز رهبر معظم انقلاب کشور اسلامی ایران خنثی و دفع شده  است. امروز نیز همه باید قدردان این نعمت بزرگ یعنی برقراری امنیت باشند.  

مهندس صحرائیان تاکید کرد: مهمترین وظیفۀ ما در حوزه پدافند غیرعامل هم‌افزایی ملی و آمادگی کامل برای رویارویی با تهدیدات است.

وی با بیان اینکه امنیت و اقتدار کشور مرهون جانفشانی های شهدا است اضافه کرد: امنیت زیرساخت و پایه حرکت کشور است که باید قدر آن را دانست و با پاسداری از راه شهدا حافظ امنیت میهن اسلامی باشیم

فرماندار ویژه شهرستان جهرم یادآور شد: مردم شریف و متدین شهرستان جهرم در تداوم راه شهدا هرجا که پای دفاع از ارزش ها و تامین امنیت کشور مطرح باشد حضوری پرصلابت داشته، خواهند داشت.

برچسب ها: جهرم ، صبحگاه ، دبیرستان
نظرات بینندگان