کد خبر: ۹۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۵
مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس خبرداد:

برپایی 400 ویژه برنامه در هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: مراسم هفته کتاب از 22 تا 27 آبان ماه جاری با 400 ویژه برنامه فرهنگی، اجتماعی و عمرانی در استان فارس برگزار می شود.
به گزارش شیرازه، سعیده ابراهیمی امروز درجمع خبرنگاران اظهار داشت: تجلیل از کتابداران ونویسندگان، بازدید از 17 کتابخانه مشارکتی زندان ها، مسابقه عکاسی با محوریت خبری، حرفه ای و مردمی با موضوع کتاب و کتابخوانی از مهم ترین برنامه های در دست اجرای در این هفته است.

برپایی 400 ویژه برنامه در هفته کتاب

وی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه کتاب، مسابقه کتاب با موضوع هنرزنده ماندن، کتاب تن تن سندباد ویژه گروه سنی نوجوان و 10 سئوال از طر یق توزیع پوستر و عضویت رایگان در کتابخانه ها و بخشودگی جرائم کتاب های امانتی از دیگر برنامه های دردست اجرا است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس تصریح کرد:دیدار بااهل قلم، 170 نشست کتاب وکتابخوانی، دومین جشنواره نقد کتاب و نیز فراخوان بانک اطلاعاتی کتاب و نویسندگان و ایجاد مجتمع های کتاب خوانی درفسا، و دعوت ازنویسندگان از جمله برنامه های هفته کتاب است.

وی از به صدا درآمدن زنگ کتاب در 10 شهرستان و بهره برداری از 7 کتابخانه شهری و روستایی با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 130 میلیون تومان که از این مبلغ یک میلیارد و 100 میلیون تومان توسط خیران و روستاهای محلی و یک میلیارد دیگر از اعتبارات اداری است،خبرداد و افزود: توزیع 70 هزارجلد کتاب در کتابخانه های استان فارس در طی شش ماهه سال جاری  که با احتساب کتاب های توزیعی ازسوی این اداره کل رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.

ابراهیمی بیان داشت: همایش ملی کودک، نشست های ویژه کتابخوانی سیره حضرت شاهچراغ(ع)، تجلیل از نویسندگان کودک، برپایی ششمین جشنواره رضوی، 242 نشست کتابخانه ، معرفی 4 هزارو 633 کتاب که تا پایان سال جاری این تعدادبه هزارو 700 کتاب افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: استخدام 25 کتابدار، راه اندازی سامانه فیش حقوقی کارکنان، جذب 2 میلیارد تومان کمک های نقدی و غیر نقدی، امضای 5 تفاهم نامه با اداره کل زندان ها، اتحادیه انجمن دانش آموزی، تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، سپاه ناحیه بقیه الله(عج) شیراز و نهضت سواد آموزی درمورد توسعه کتابخوانی از دیگرفعالیت های شش ماهه اخیر سال جاری است.

مدیرکل کتابخانه های عموی فارس ابراز داشت: احداث 10 کتابخانه ازسوی شهرداری در پارک ها با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی و نیز تا پایان سال جاری تعداد کتابخانه های استان از دویست وهفت فقره به 227 کتابخانه می رسد.

ابراهیمی اظهار داشت: تعداد کتاب به نسبت جمعیت از رشد 3.5 درصد برخوردار بوده که لامرد، آباده و استهبان نسبت به دیگر شهرستان های از موقعیت شاخص تری برخوردار هستند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان