نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در نطق میان دستور خود مطرح کرد:
مافیای خودرو سال ها ملت ایران را به استثمار کشیده است/ حمایت قاطع و بی چون و چرا از رتبه بندی معلمان
رشیدی با بیان اینکه قصه امروز خودروسازی ما یک قصه پر غصه است، گفت: برای ملتی که سال ها از ابتدایی ترین حق خود که دست بر قضا در اسلام نیز بر آن تاکید شده یعنی مرکب خوب بی بهره اند، چرا که به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال ها است ملت ایران را به استثمار کشیده است، کار تا جایی بیخ پیدا کرده که خودروسازان عنان دولت ها در دست دارند نه دولت ها ناظر و کنترل کننده خودروسازها هستند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، جلال رشیدی کوچی نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد امروز ۲۱ آذرماه در نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستورخود خطاب به خودروسازان گفت: امروز خودروسازان به بهانه زیان انباشته و ضررهای پی در پی با گستاخی تمام با وجود دستور صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس، قیمت را افزایش و متأسفانه وزیر مربوطه به جای تنبیه در توجیهی ناشیانه افزایش قیمت را اصلاح قیمت گذاری می نامد.
وی در ادامه تصریح کرد: با خودم عهد بستم که اگر روزی به مجلس راه پیدا کردم صدای مردم در خانه ملت باشم به همین خاطر امروز از درد بزرگ این ملت می گویم بی آنکه ترسی از عصبانیت مافیای خودرو و یا ابایی از ناراحتی فلان آقازاده سهام دار داشته باشم، امروز ازمولودی ناقص الخلقه می گویم که بعد از ۵۰ سال ارتزاق از خون و مال ملت به غولی عظیم و جسته تبدیل شده که هیچ کس را یارای مقابله با آن نیست.
رشیدی ادامه داد: قصه امروز خودروسازی ما یک قصه پر غصه است برای ملتی که سال ها از ابتدایی ترین حق خود که دست بر قضا در اسلام نیز بر آن تاکید شده یعنی مرکب خوب بی بهره اند، چرا که به واسطه انحصار ناشی از حمایت های بی پایان دولت ها مافیای خودرو سال ها است ملت ایران را به استثمار کشیده است، کار تا جایی بیخ پیدا کرده که خودروسازان عنان دولت ها در دست دارند نه دولت ها ناظر و کنترل کننده خودروسازها هستند.
این نماینده پارلمانی با بیان اینکه مافیای خودرو جوری منافع برخی تصمیم گیران و تصمیم سازان را با منافع خود گره زده و به گونه ای بر گرده ملت سوار و بی محابا می تازد که صدای خورد شدن استخوان های مردم در این هیاهوی کاذب را نمی شنود، اظهار کرد: سوال اصلی بعد از ۵۰ سال این است که حمایت بی قید و شرط از صنعت خودروسازی در چه جایگاهی است آیا می توان خودرویی که طراحی و تکنولوژی آن متعلق به دهه ۸۰ و ۹۰ میلادی و اکثر قطعات آن امروزه از چین تأمین می شود به عنوان خودروی ملی نامگذاری کرد.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس تصریح کرد: آخر کجای دنیا دیده اید که برای خوردو مردم را به صف کنند وقرعه کشی به راه بیاندازند آن هم قرعه کشی هایی که بی نتیجه و صوری است، معمولا این تولید کننده است که به دنبال مشتری می دود نه مشتری به دنبال تولیدکننده.
وی ادامه داد: یا شما می توانید نیاز داخل را برطرف کنید یا نمی توانید. اگر می توانید پس این بازی چیست؟ اگر نمی توانید مردم و مملکت که نمی تواند معطل بی عرضگی شما باشد یا شاید هم می توانید اما می خواهید محصولات به شدت بی کیفیت خود را با قیمت های بالاتر به ملت مظلوم قالب کنید.
رشیدی در ادامه اظهار داشت: این تراژدی آنجایی غمگین تر می شود که صحبت از بازار دسته دوم به میان می آید با یک مثال اوج این درد را به شما می گویم، خودروی ماکسیمای مدل ۱۳۹۰ امروز در بازار ما قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان دارد یعنی معادل ۲۵ تا ۳۰ هزار دلار، حال جالب است بدانید همین خودرو در کشورهای همسایه ما قیمتی بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا۳ هزار و ۵۰۰ دلار دارد اختلاف فاحش قیمت چیزی جز انحصار و دیکتاتوری خودرو است.
این نماینده مجلس اضافه کرد: امروز مافیای خودرو حرف از آزادسازی قیمت می زند و از اینکه مجبور است فولاد، مس و پلاستیک و قطعه را به قیمت آزاد تهیه کند و محصول خود را مثلا به قیمت دولتی بفروشد می نالد، اشکال ندارد ما هم موافق آزادسازی قیمت ها هستیم به شرط آنکه واردات آزاد و تعرفه به صورت تدریجی حذف شود. آیا نیم قرن فرصت کافی در حمایت از ایک صنعت ملی نیست؟
وی در ادامه عنوان کرد: خروجی این حمایت های بعضا نادرست امروز چیزی جز ایجاد نارضایتی، از دست رفتن جان هزاران انسان، بحران های اجتماعی، بدبینی نسبت به نظام و حاکمیت، بلعیدن و چپاول سرمایه ملی اعم از ریالی، ارزی و ذخایر انرژی و حیف و میل بیت المال مسلمین نیست. لذا پیشنهاد می شود مجلس و دولت انقلابی در جهت شکستن انحصار و ایجاد رقابت سالم و در راستای افزایش کیفیت و تنوع محصولات، بازگشت امید از دست رفته و جلب رضایت آحاد مردم، صرفه جویی در مصرف بنزین و سایر هزینه های جانبی با در نظر گرفتن سود حاصل ما به التفاوت این صرفه جویی به عنوان درآمد پایدار و ایجاد اشتغال برای هزاران جوان ایرانی بر اساس یک برنامه زمان بندی اقدام به آزادسازی قیمت خودرو در کنار آزادسازی واردات کنند تنها راه بیرون رفت از وضعیت کنون همین است.
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اظهار داشت: در پایان ذکر دو نکته را لازم و ضروری میدانم، حمایت قاطع و بی چون و چرا از رتبه بندی معلمان و بازگشت عزت و حرمت از دست رفته فرهنگیان عزیز که در شرایط سخت معیشتی قرار دارند را وظیفه انسان خود می دانم.
وی تاکید کرد:همچنین به همه همکاران خود در مجلس انقلابی عرض می کنم یقین بدانید شفافیت معجزه می کند حسنات بیشمار آن چه در کوتاه مدت چه در بلند مدت به نفع نظام، مردم و خود ما است، بی شک فرهنگسازی که به واسطه شفافیت اتفاق خواهد افتاد از انحرافات پیدا و پنهان احتمالی جلوگیری خواهد کرد و یادمان نرود با ادعای انقلابی بودن و ولایت مداری داریم و رهبر عزیزمان حضرت امام خامنه ای عزیز فرمودند معنای شفافیت یعنی مسئولین در جمهوری اسلامی عملکرد خود را واضح در اختیار مردم قرار دهند. با رای قاطع خود بعد از شفاف سازی مجلس به سراغ باقی نهادها و قوا خواهیم رفت.
انتهای پیام/س
نظرات بینندگان