کد خبر: ۱۶۴۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۱۳ تير ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد:

آمال دولت غرب‌گرا در گرو چراغ جادوی غرب

دولت یازدهم و دوازدهم که تمام آمال خود را در چراغ جادوی غرب میدید و به‌اصطلاح دولت‌های اصلاحات بودند؛ اما در واقع محل تحقق آرزوهای دولت‌های استکباری و دولت کودک کش صهیونیستی به شمار می‌رفتند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «شیرازه»، در طول مدت این مناظرات معلوم شد اگر نامزدهای انقلابی بی‌تعارف مناظره کنند و کلی‌گویی را کنار بگذارند، هر کدام در تراز خود ظاهر شوند قطعاً مناظره، فرصت بزرگ روشنگری است.


 بحث عمده در این مناظرات رشد بینش عمومی است و مخالفان دولت را نباید با منتقدان اشتباه گرفت؛ لذا برخی از این مخالفان همان‌هایی هستند که ضمن مقابله با جمهوریت و اسلامیت در سال ۱۳۸۸، بستر تحریم‌های آمریکا و تحمیل شوک تورمی را فراهم کردند و بعدها نیز حتی در میان اعضای کارگزاران به‌صراحت گفتند: «کاش ترامپ رأی می‌آورد و فشار بیشتری اعمال می‌کرد»؛ قطع به‌یقین این غیر از گرای تحریم‌هایی است که به آمریکا داده شد.


 همگی به‌خوبی به یاد داریم که این جماعت مزدور با حمایت آمریکا و اسرائیل و انگلیس، بانی اغتشاشاتی بودند که هدفشان تنها ضربه‌زدن به حرکت انقلابی و توقف موفقیت‌های اقتصادی دولت در مهار فجایع به ارث رسیده از مدیریت اشرافی غرب‌گرا بود.


 آشوب افکنی غرب‌گرایان در ایران با هدایت خارجی در سال گذشته همچنین آشوب افکنی نیابتی در سال ۱۳۸۸، مجموعاً چقدر خسارت برای اقتصاد ایران به همراه داشت؟


 جریان دولت غرب‌گرا، حتی اگر هم بخواهد، نمی‌تواند خسارات چندوجهی را که به ملت ایران تحمیل کرده، گردن نگیرد، کارنامه عملکرد اشرافیت غرب‌گرا بر گردن آنان آویزان است و فقط باید به‌درستی به مردم بازنمایی شود.


 در همین راستا خبرنگار این رسانه در باب خسارات دولت غرب‌گرا و عواقب این دولت در ادوار گذشته به میدان آمد و با مسئولانی که ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جامعه دارند و مشکلات مردم را به‌صورت ملموس درک می‌کنند؛ مصاحبه کرد.

پیروز مناظرات و انتخابات مردم هستند

مدیر قرارگاه جهادی شهید حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: پیروز مناظرات آخر و انتخابات مردم هستند که با شرکت در انتخابات و تبعیت از ولایت‌فقیه جمهوریت در ایران، قدرت جمهوری و حمایت از وطنشان و وطن پرستی‌شان را در روز جمعه پیش رو به نمایش خواهند گذاشت.


محمد امیر لطفی پورگفت: نتیجه مناظره آخر از نظر بنده این است که خادم ملت ما کدام نامزد است و کدام کاندیدا مطابق فرمایش مقام معظم رهبری معیارهای اصلح بودن را دارد و مناظره دیشب پر واضح بود که کدام یک نسبت به منافع ملی جدی‌تر و استقلال کشور را در اولویت قرار می‌دهد و کلید حل مشکلات را ظرفیت‌های درون کشور می‌داند و پایبند نظام و از همه مهم‌تر مردم است همچنین به‌روشنی مشخص است کدام یک به دین اسلام و اخلاق مقیدتر است و به مبارزه با فساد به طور جد عقیده دارد.


وی تصریح کرد: علت توصیه بنده برای انتخاب سعید جلیلی در مقام خادم جمهور کشور این است که در سیاست‌های اقتصادی با رویکرد، دست به زانوی خودمان می‌گذاریم و بلند می‌شویم.


محمد امیر لطفی پورادامه داد: اتکا به خویش را سرلوحه قرار دهد همان‌طور که مقام معظم رهبری به این مهم توجه ویژه دارد و شعار سال را با همین مضمون انتخاب کرده‌اند؛ جهش تولید با مشارکت مردم به‌راستی در راستای محقق کردن و پرورش رشد چشمگیر در بحث اقتصادی در کشور ایجاد می‌شود که بایستی از ظرفیت آحاد ملت استفاده شود و از مردم به‌عنوان عالی‌ترین سرمایه‌های کشور بهره جست.


وی بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم که تمام آمال خود را در چراغ جادوی غرب می‌دیدند و به‌اصطلاح دولت‌های اصلاحات بودند؛ اما در واقع محل تحقق آرزوهای دولت‌های استکباری و دولت کودک کش صهیونیستی به شمار می‌رفت.


وی اصلاح‌طلبان را پاشنه آشیل خواند و اظهار کرد: امید ما در داخل ایران هستند و باید به آحاد جامعه به‌ویژه جوانان توجه کرد؛ لذا هر زمانی نگاه به ظرفیت‌های بالقوه داخلی شد؛ توانمندی نوجوانان، جوانان و تحصیل‌کرده‌ها برای کشور فرصت می‌شود؛ لذا نقاط ضعف نظام اقتصادی و اجتماعی کشور را با لحاظ‌کردن این ظرفیت‌های عظیم بایستی بهبود ببخشید.

محمد امیر لطفی پور ضمن یادآوری فرهنگ اصیل ایرانی گفت: مردم کشور فارغ از هر دین و نوع نگرشی که دارند، ایرانی هستند و بر اساس فرهنگ اصیل و آریایی و چند ساله هزارساله خود ذلت را نمی‌پذیرند.


وی تصریح کرد: این غرب‌زده‌های کوردل تمام هدفشان این است که جلوی پیشرفت کشور را بگیرند، هیچ کشوری را در دنیا سراغ ندارم که با وجود فشارهای استکبار جهانی و تحریم توانسته باشد با مذاکره حق خود را بگیرد و صدالبته مردم ما آگاه هستند که مقاومت هزینه دارد.


وی با یادآوری دوران تحلیلی و طاقت‌فرسای برجام اظهار داشت: ترس از اصلاحات دلواپسان تشنه قدرت و تفکرات پزشکیان بر اغلب آحاد مردم مستولی شده؛ زیرا حداقل ۳ بار تجربه گران‌سازی در کشور را دیده‌اند و کاملاً محق هستند که اکنون دیگر پذیرای آن نباشند؛ لذا جناح اصلاح‌طلب با یکی به نعل و یکی به میخ زدن همچنان همان سیاست گران‌سازی را دنبال می‌کنند، درصورتی‌که هیچگاه با گران‌سازی بنزین اقتصاد کشور بهبود پیدا نکرده است و تجربه تلخ این موضوع هنوز در اذهان عمومی زنده است.


وی تأکید کرد: در زمان روحانی قیمت ارز ده بهره برابر شد و متأسفانه یارانه‌ها همان مبلغ بود؛ اما در زمان شهید جمهور رئیسی ۱۰ برابر شدن یارانه‌ها قابل‌مشاهده بود که این تفاوت فاحش خود جای تأمل بسیار دارد.


وی خاطرنشان کرد: رویکرد عملکردی حقوق کارمندان متأسفانه دنباله‌رو همان سیاست‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است که اینان نعل به نعل رعایت می‌کنند و موجب ناامیدی و نارضایتی مردم شده است چرا برای زحمت‌کشان عرصه خدمت نباید امنیت شغلی ایجاد کرد؟

متأسفانه تمامیت‌خواهی جناح راست به همراه ناکارآمدی دولت، کشور را در وضعیت شکننده‌ای در داخل و خارج قرار داده است و اگر ساختار، رویکرد و رفتارها اصلاح نگردد، انقلاب اسلامی مردم ایران با همه اصول و ارزش‌های آن آسیب خواهد دید؛ اما نظام باید باقدرت قاهره صلابت خود را حفظ کند و به تداوم حکومت ادامه دهد.

ایجاد موج نارضایتی با پرداخت عملکردی حقوق کارمندان

محمدتقی تذروی در رابطه با این ایدهٔ پرداخت عملکردی حقوق کارمندان که از سوی آقای پزشکیان، دیشب در مناظره مطرح شد؛ بیان کرد: ما به شکل فرهنگی اول باید فرهنگ‌سازی کنیم و جا بیندازیم و احساس مسئولیت کنیم در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهیم. اگر بر این اساس پیش برویم که بگوییم هر کارمند در ازای عملکردش بایستی حقوق بگیرد به مسیری می‌رویم که بعضی از نور چشمی‌ها حقوق بیشتری می‌گیرند و بعضی از کارمندان سطح پایین حقوق کمتر این را نباید قبول کرد.

وی با اشاره به سطح زندگی برخی از کارمندان سطح پایین یادآور شد: کارمندان زندگی خودشان را بر اساس این حقوق‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. یک زمانی عیدی کارمندان برابر با قیمت یک سکه بود؛ اما حالا کارمندان در سطح پایین‌تری از جامعه قرار گرفته‌اند که این مبلغ از حقوق نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای آنها باشد حال با این برنامه‌ای که بر اساس کارکرد به آنها حقوق تعلق بگیرد این برنامه قطعاً صحیح نیست و باعث موج نارضایتی زیادی از سمت کارمندان خواهد شد.

تذوری افزود: این رویکرد قطعاً زمین خواهد خورد و باعث نارضایتی کارمندان و در نتیجه ترک کار از سوی آنان خواهد شد.

عضو شورای شهر شیراز باتوجه‌به اهمیت حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی افزود: در انتخابات مهم‌ترین دغدغه‌مندی مردم حضور حداکثری است تا اولویت بعدی که فرد اصلح باشد و ببینیم که چه کسی از صندوق‌های رأی بیرون بیاید که توقع داریم مردم پای کار بیایند و توان خود را بگذارند و موضوعات مهم‌تری را مدنظر داشته باشند.

این مقام مسئول انتخابات را رکن اصلی دوام کشور دانست و گفت: اگر انتخابات پرشور برگزار شود دوام و قوام کشور را دربر خواهد داشت پس حضور مردم به‌عنوان مهم‌ترین رکن است. انتخابات ریاست‌جمهوری بسیار خاص است همانند انتخابات نمایندگان مجلس نیست. از بین این تعداد در کل کشور تعداد اندکی ممکن است ناکارآمد باشند که تأثیر چندانی در تصمیمات ندارند هرچند که همان انتخاب هم باید به طور سالم و دقیق و حداکثری صورت گیرد؛ اما به حساسیت انتخابات ریاست‌جمهوری نیست چرا که رئیس‌جمهور قرار است سکان یک کشور را در دست بگیرد که می‌تواند به مسیر پیشرفت کشور سرعت ببخشد یا بالعکس مسیر رو به افولی را در برگیرد.

تذروی یادآور شد: در رابطه با برنامه‌های آقای پزشکیان که مستقیماً سفره مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد هم باید گفت که این رویکرد سرانجامی جز نارضایتی مردم را در پی نخواهد داشت؛ لذا اینکه قیمت بنزین افزایش یابد یا یارانه‌ها قطع شود به طور واضح دست بردن به سفره قشر محروم و ضعیف جامعه است که چیزی جز افزایش فقر و در پی آن فساد و دزدی نخواهد داشت.

شهید رئیسی در انتخاب وزرا دقت لازم را داشت و هزار و ۲۰۰ پرونده رد اموال در دولت شهید رئیسی به قوه قضائیه ارسال شد درحالی‌که رئیس دولت قبلی می‌گفت من اجازه نمی‌دهم کسی به برادرم دست بزند.

دولت شهید رئیسی از منضبط‌ترین دولت‌ها در طول تاریخ در ارائه بودجه بود و اینکه می‌توان تورم را از مرز ۶۰ درصد به کانال ۳۰ درصد کاهش دهد، نشان از انضباط مالی دولت بود که این امر در دولت شهید رئیسی آغاز و در حال تداوم بود.

دولت شهید رئیسی رتبه‌بندی معلمان را اجرایی کرد و فروش ۳۰۰ هزار بشکه نفت را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رساند و پول‌های بلوکه در کره را بازگرداند، در حالی طرف مقابل می‌گفت شهید رئیسی زبان دنیا را نمی‌داند.

جمهوری اسلامی به تبعیت از حکومت حضرت علی (ع) مردم‌سالار هستند و نه مدیر سالار؛ انتخابات پیش رو نیز انتخاب میان این دو جریان است؛ آقای پزشکیان نماینده حاکم جمهور است و آقای جلیلی نماینده خادم جمهور است همچنین یکی نگاهش بر سلطان جمهور و حاکم جمهور است و دیگری نگاه و فرهنگش مبتنی بر خادم جمهوری است. 

دولت تدبیر و امید کارگران کارخانه قند ممسنی را ناامید کرد

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به تعطیلی کارخانه قند ممسنی در دولت یازدهم و دوازدهم بیان کرد: کارخانه قند ممسنی در سال ۱۳۴۴ خورشیدی با ظرفیت تولید ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن شکر افتتاح شد. این کارخانه در سال ۱۳۵۰ به شرکت شهدساز و پس از ۱۰ سال فعالیت به سازمان صنایع ملی ایران سپرده شد و در سال ۱۳۷۹ با افزایش سالانه ۳۵۰ کارگر در یک فصل کاری و با هدف اشتغال‌زایی و افزایش تولید از طریق سازمان صنایع ملی ایران به بخش خصوصی واگذار شد.

محمود یوسفی گفت: کارخانه قند ممسنی از گذشته دور بار اشتغال‌زایی و نان‌آوری به سفره بسیاری از خانواده‌ها در شهرستان‌های رستم و ممسنی در غرب استان فارس را به دوش می‌کشید؛ اما در دولت یازدهم و دوازدهم تلخ‌ترین دوران خود را در طول حیات ۵۶ ساله‌اش سپری کرد.

وی تأکید کرد: این در حالی است که کارخانه قند ممسنی موقعیت جغرافیایی مطلوبی از لحاظ نزدیکی به بنادر جنوبی کشور به‌منظور تهیه شکر خام دارد و همچنین از وجود مسیر ارتباطی پرتردد و زمین‌های حاصلخیز جهت کشت چغندرقند بهره می‌برد همچنین این کارخانه یکی از بهترین تولیدکنندگان شکر در بین کارخانه‌های قند استان فارس محسوب می‌شد و تا سال‌ها نزدیک به ۲۵۰ نفر به طور مستقیم و بیش از یک هزار اشتغال غیرمستقیم از طریق آن ارتزاق می‌کردند.

وی ادامه داد: در دولت روحانی شرایط اقتصادی و روابط خارجی همچنین برجام به‌گونه‌ای رقم خورده که این کارخانه با معضلات بسیاری مواجه شده و چرخ‌های این واحد تولیدی از حرکت ایستاده است.

محمود یوسفی دلیل روبه‌رو شدن با مشکلات و تعطیلی این مجموعه را برشمرد و گفت این واحد تولیدی عظیم نتوانست آن طور که باید به فعالیت‌های خود ادامه دهد و فعالیت‌های این واحد تولیدی در طول سالیان به دلیل کمبود و گرانی مواد اولیه، نبود نقدینگی، عدم امکان تأمین به‌موقع نیازمندی‌های کارخانه، سنگینی هزینه‌ها و مطالبات کارکنان کاهش یافت که متأسفانه منجر به تعطیلی آن شد.

وی اظهار داشت: متأسفانه کارخانه قند ممسنی در ۲۵ آبان‌ماه سال ۹۳ به طور کامل تعطیل شد و این تعطیلی کام کارگران کارخانه را با عدم پرداخت حقوق و مطالباتشان تلخ کرد و کارگران این کارخانه در طول سال‌های متوالی بارها خواستار پرداخت مطالبات و معوقات خود شدند که در نهایت ۲۷ مرداد سال ۱۳۹۵ به علت بدهی به کارگران از سوی شعبه ۱۸ دادگاه عمومی حقوقی تهران حکمی مبنی بر فروش اموال کارخانه صادر شد و بر اساس این حکم مقرر شد این کار از تاریخ ۱۷ شهریورماه ۹۵ صورت بگیرد تا جبران بخشی از معوقات و خسارات وارده بر کارگران این مجموعه شود.

وی تصریح کرد: خوشبختانه پس از سال‌ها تعطیلی این مجموعه در سفر دولت سیزدهم به استان فارس و نوید احیای این واحد تولیدی بار دیگر کام کارگران سابق این کارخانه و مردم مناطق هم‌جوار را شیرین کرده و امید تازه‌ای به آنها برای تحقق وعده‌های متولیان کارخانه جهت رسیدن به مطالباتشان داده است.

وی در پایان گفت: این کوچک‌ترین و کمترین خسارت دولت یازدهم به استان فارس بود.

حضرت آیت‌الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مرحله‌ی دوم انتخابات ریاست‌جمهوری را بسیار مهم برشمرد، کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند، بایستی این موضوع را با حضور خود در انتخابات نشان دهند و اینکه تصور شود کسانی که در دور اول رأی ندادند مخالف نظام هستند، برداشت کاملاً اشتباهی است.

اتنهای خبر/224224
 

 

نظرات بینندگان