کد خبر: ۵۹۲۶۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
نژادپرستی در قرن بیست و یک؛

مریدان آمریکا چطور این چهره را بزک می‌کنند؟+ تصاویر

این روزها بیش تر از هر زمان دیگری پرده از روی شعارهای زیبای آمریکا کنار رفته است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ این روزها کشوری که مجسمه آزادی در آن قرار دارد و هر روز شعار حقوق بشرش گوش فلک را کرد می‌کند، در گیر و دار مساله‌ای است که به نظر می‌آمد سال‌ها قبل‌تر حل شده است؛ نژادپرستی.

اعتراضات گسترده در شهر فرگوسن آمریکا از دو روز قبل و پس از آن آغاز شد که یک افسر پلیس، نوجوان سیاه پوستی را به ضرب گلوله از پای درآورد. این در حالی است که «مایکل برون» 18 ساله در زمان تیراندازی غیرمسلح بوده است. در پی مرگ این نوجوان، سیاه‌پوستان شهر که معتقدند تیراندازی به سوی این فرد به دلیل رنگ پوست وی بوده، دست به اعتراض زده‌اند. این تظاهرات‌ها با دخالت نیروهای ویژه پلیس به خشونت کشیده شده و تاکنون چند تن در درگیری‌ها زخمی و بازداشت شده‌اند. اوباما رئیس جمهور آمریکا خیلی سریع بیانیه داد و از این ماجرا ابراز تاسف کرد. البته ابراز تاسف او نتوانسته است موجب آرامش مردمی شود که احساس می کنند نژادپرستی حالا به یک رفتار همیشگی پلیس آمریکا تبدیل شده است.


منطقه پرواز ممنوع در آمریکا!

منطقه پرواز ممنوع را معمولا در مناطقی که بحران به شدت خاصی می رسد اعلام می کنند. اما حالا آسمان فرگوسن آمریکا منطقه پرواز ممنوع شده است. اداره فدرال هوانوردی آمریکا روز سه‌شنبه در در اقدامی کم‌سابقه در شهر «فرگوسن» واقع در ایالت «میسوری»، پرواز ممنوع اعلام کرد. این تصمیم با هدف کمک به سرکوب اعتراضات روزهای اخیر در این شهر اتخاذ شده است. بنا بر اطلاعیه صادر شده از سوی اداره فدرال هوانوردی، هواپیماها و بالگردها با ارتفاع پروازی کمتر از سه هزار پا دستکم تا یک هفته اجازه عبور از آسمان این شهر را ندارند تا «محیط امنی برای اعمال قانون فراهم شود

خبرنگاران هم در «کشور آزادی» آزادی ندارند

بعدازظهر روز چهارشنبه، افسران پلیس آمریکا از طریق بلندگو به معترضان اعلام کرد که باید به خانه بازگردند و خبرنگاران روزنامه‌های واشنگتن‌پست و هافینگتون‌پست نیز بدون دلیل بازداشت و سپس آزاد شدند و بعد از آن پلیس به سمت جمعیت حمله برد و با گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی از آنها پذیرایی کرد و به افراد دستور داد تا دوربین‌های خود را خاموش کنند.


استفاده از سلاح شیمیایی دیگر جرم نیست!

گاز اشک آور سلاح شیمیایی به شمار می آید که حتی استفاده از آن در جنگ نیز ممنوع اعلام شده است اما پلیس آمریکا در شهر فرگوسن به سوی معترضان گاز اشک آور شلیک می کند. بر اساس کنوانسیون تسلیحات شیمیایی که در سال 1993 به امضا رسیده و تقریبا تمامی کشورهای جهان از جمله آمریکا نیز آن را امضا کرده اند، گاز اشک آور عاملی شیمیایی است که حتی استفاده از آن در جنگ نیز ممنوع شده است.
این سلاح که استفاده از آن در جنگ غیر قانونی است اما گویا استفاده از آن در ناآرامی های داخلی آمریکا قانونی است. یک روزنامه آمریکایی با اشاره به استفاده گسترده پلیس آمریکا از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان در شهر فرگوسن آمریکا نوشت که اینجا "غزه" نیست، اینجا "فرگوسن" آمریکا است.


پرده ای که افتاد، چهره ای بزک نمی شود

در حالی که آمریکا داعیه دموکراسی، حقوق بشر، آزادی، برابری و بسیاری از الفاظ زیبای دیگر را دارد و حتی به بهانه نبود برخی از آن ها در سایر کشورها آن ها را تحریم اقتصادی کرده و یا مورد حمله نظامی قرار می دهد، این روزها به طرز شدیدی درگیر بحرانی که پرده نفاق را بیشتر از قبل از روی شعارهای انسان دوستانه او بر می دارد. در این میان، عجیب این است که همچنان برای برخی در ایران که عاشقانه سنگ آمریکا را به سینه می زنند، قبله آمال هنوز هم آمریکا و شعارهای پوچش است. کسانی که چهره آمریکا را بزک می کردند و می کنند، با فاجعه فرگوسن چه برخوردی دارند؟!




نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
شهروند
United States of America
جمعه ۲۴ مرداد ۱۳۹۳
5
انجا اطلاع رسانی ضفاف و آزاد است و دانستن حق مردم است!!!!!عکسهای سال88 را اگر جرات دارید بگذارید
علی
راسته میگه عکس های اوباشگری و حمله فتنه گران اوباش به مردم ،مساجد،هیات های مذهبی در روز عاشورا،آتش زدن پرچم های امام حسین،کشیدن چادر از سر زنان و هزاران جنایت فتنه گران را بگذارید تا مردم بهتر با خیانت و جنایت فتنه گران در فتنه 88 آشنا شوند...!!!
ناشناس
علی جان دستت درد نکنه .جواب دندان شکنی دادی