جنگ اقتصادی با حامیان رژیم اشغالگر قدس +تصاویر
به گزارش شیرازه به نقل از تریبون مستضعفین؛ اگر در آغاز حملات اسرائیل این اتفاق تحتالشعاع جامجهانی فوتبال قرار داشت لیکن طولانی شدن این حملات و گستردگی جنایات علیه بشریت و نسل کشی در غزه سبب شد تا این موضوع در صدر اخبار عالم قرار گیرد.
برگزاری صدها تجمع و راهپیمایی اعتراضی در سراسر دنیا رژیم کودک کش اسرائیل را در انزوای سیاسی فرو برده است. اما علاوه بر این اقدامات سیاسی که توسط هر انسان باوجدانی در هفتههای گذشته صورت گرفته است فعالان ضدصهیونیست با هر آیین و مذهبی جنگ اقتصادی با حامیان این رژیم را تشدید کردهاند. موج حرکات جهانی «boycotte israel» هر چند سالهاست اغاز شده است لیکن در هفتههای اخیر بار دیگر مورد استقبال جهانی قرار گرفته است.
عقبنشینی شرکتهای حامی اسرائیل
در گزارش «لورآل فرانسه هم نمیتواند چهره اینها را شبیه انسان کند» به تاثیر اعتراضات مردمی به شرکت گارنیه از زیر مجموعههای لورآل فرانسه اشاره کردیم که این شرکت مجبور به تکذیب کمک خود به سربازان اسرائیلی شده بود و آنرا به یکی از نمایندگیهای فروش خود نسبت داده بود!
اما این عقبنشینی منحصر به گارنیه نبود و استارباکس به عنوان یکی از مشهورترین برندهای قهوه دنیا محسوب میگردد و با بیش از ۱۰هزار شعبه بزرگترین کافیشاپ زنجیرهای دنیاست نیز حمایتهای خود از رژیم کودککش را با صدور بیانیهای رسمی تکذیب کرد.
در این بیانیه آمده است:
«شایعهٔ حمایت مالی استارباکس و هوارد شولتز از ارتش و دولت اسرائیل مطلقا نادرست است. استارباکس یک شرکت عمومی است و به همین جهت هر ساله ملزم است شرح دقیقی از فعالیتهای خود را در اختیار عموم قرار دهد.»
در این بیانه استارباکس در مورد حضور خود در کشورهای خاورمیانه توضیح داده و تصریح کرده که تابهحال هیچگونه کمک مالی برای اسرائیل نفرستاده است.
ضرر و زیان کوکاکولا و مک دونالد از بایکوت اسرائیل
از سوی دیگر بر اساس آخرین گزارشها کوکا کولا و مکدونالد به عنوان معروفترین برندهای حامی رژیم صهیونیستی به حساب میآیند در این کارزار اقتصادی با افت ارزش سهام روبهرو شدهاند.
بر طبق آمار رسمی، دو شرکت تولید مواد غذایی «کوکا کولا» و «مک دونالدز» در طی همین مدت کوتاه با حدود ۱۰ درصد کاهش ارزش سهام و افت فروش روبرو شدهاند؛ موضوعی که نشان از یک حمایت جهانی برای تحریم صهیونیستها دارد.
در این رستوران کوکاکولا عرضه نمیشود
عکسها و تصاویر زیر علاوه پوسترهایی که به تبلیغ بایکوت کوکا کولا میپردازد تصاویری است که صاحبان رستورانها و غذاخوری بر ورودی مغازه خود نصب کردهاند و صراحتا اعلام کردهاند که در راستای بایکوت کالاهای صهیونیستی نوشابه کوکاکولا عرضه نمیکنند.
فضای مجازی بستر هماهنگی تحریم کالاهای صهیونیستی
استفاده از بستر شبکههای اجتماعی بویژه توئیتر و فیسبوک برای هماهنگی فعالان ضدصهیونیست موجب گردید به سرعت هشتگهای مرتبط با تحریم کالاهای صهیونیستی مورد اقبال کاربران قرار گیرد.
علاوه بر این بسیاری از فعالان تحریم کالاهای صهیونیستی گزارش و تصاویر فعالیتهای خود را در این شبکه ها به اشتراک میگذارند.
کدام کالاها صهیونیستی هستند
پیشتر در توضیح این مساله که منظور از کالاهای صهیونیستی چیست نوشته بودیم:
تعریف این کالاها را باید از دو منظر نگاه کرد:
۱- کالاهای تولید شده در خاک سرزمینهای اشغالی که البته این کالاها هیچگاه
به صورت رسمی و از موادی قانونی وارد کشور نشده و نمیشوند، بلکه بیشتر به
صورت قاچاق و از طریق برخی کشورهای هماسیه، مانند کشورهای عرب حوزه
خلیج فارس و در مقیاس محدود وارد ایران میگردند.
علامت شناسایی این کالاها (اگر به صورت مشخص منشأ آنها معلوم نباشد) با
بررسی بارکد مندرج بر روی کالا قابل تشخیص است. بارکدی که برای کالاهایی با
منشأ اسرائیلی تعریف شده، با عدد ۷۲۹ شروع میشود که در سمت چپ زیر بارکد
قرار دارد و به راحتی میتوان با دیدن این کد، از منشأ تولید کالا مطلع
گردید [برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید].
۲- از منظر دیگر، کالاها و خدمات صهیونیستی صرفاً آنهایی نیستند که در محدودهی جغرافیایی سرزمینهای اشغالی تولید میشوند، بلکه کلیهی کالاها و خدماتی هستند که توسط شرکتهای وابسته به کارتلها و سرمایهگذاران صهیونیستی، در قالب شرکتهای بزرگ چند ملیتی و حتی ثبت شده در کشورهای ثالث تولید و توزیع شده و تمام یا بخشی از سود آنها، در راستای منافع صهیونیسم جهانی و رژیم غاصب اسرائیل هزینه میگردد.
آخرین لیست شرکتها و برند صهیونیستی را میتوانید از سایتهای + و + ببینید.