کد خبر: ۱۰۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵

۴ عضو یک خانواده به دورزدن تحریم‌های ایران متهم شدند

دادگاهی در آمریکا ۴ عضو ایرانی و ترک از یک خانواده را به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران از طریق انتقال صدها میلیون دلار پول برای دولت ایران و شرکت‌های فلزات این کشور متهم کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از رویترز، 4 عضو ایرانی و ترک از یک خانواده به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران از طریق انتقال صدها میلیون دلار پول برای دولت ایران و شرکت‌های فلزات این کشور متهم شده‌اند.

بر اساس کیفرخواست مطرح شده نزد دادگاه حوزه منهتن نیویورک که روز پنجشنبه منتشر شد، حبیب‌الله زارعی، نسترن زارعی دنیز، بورا دنیز و عبدالله اورن‌اردم، برای دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران از سال 2014 تا حداقل ژانویه 2016 تبانی کرده‌اند.

خواندگان متهم به کمک به شرکت‌های ایرانی برای واردات و صادرات مقادیر زیادی مس و فولاد و نقل و انتقال حداقل 100 میلیون دلار پول از طریق بانک‌های آمریکایی برای این منظور شده‌اند.

پریت باهارا، دادستان منهتن در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این خواندگان برای پنهان کردن میلیون‌ها دلار مبادله مالی به‌منظور فرار از قوانین تحریمی آمریکا تبانی و توطئه‌چینی کرده‌اند».

همه خواندگان این پرونده آزاد هستند، مشخص نیست که آیا آنها وکیلی برای خود اختیار کرده‌اند یا نه.

اوایل امسال، رضا ضراب یک تاجر شناخته‌شده طلای ترک‌تبار، به‌دلیل نقل و انتقالات مالی از سوی دولت ایران و نهادهای ایرانی در آمریکا بازداشت شد و قرار است به‌اتهام نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران محاکمه شود.

مقامات قضایی آمریکا اضافه کرده‌اند، همه این افراد شهروند ترکیه هستند و در آن کشور زندگی می‌کنند. زارعی و زارعی دنیز شهروندی ایران را نیز دارا هستند.

هر کدام از این 4 فرد با 4 اتهام کلاه‌برداری بانکی، دور زدن تحریم‌ها، پولشویی و کلاه‌برداری از آمریکا مواجه هستند. مجازات اتهام تبانی برای کلاه‌برداری بانکی حداکثر 30 سال زندان است.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان