کد خبر: ۱۰۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۵
امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های نماز جمعه:

نتیجه انتخابات آمریکا نشان دهنده پوشالی بودن هیمنه استکبار است

امام جمعه شیعیان خنج با اشاره به انتخابات اخیر آمریکا، گفت: رای مردم آمریکا در واقع رای بی اعتمادی به سیاستهای غلط آمریکاست که هم از داخل و هم از بیرون مورد بی مهری مردم می باشد.

به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن؛ حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و نتایج آن، گفت: این انتخابات در واقع فریاد شکستن استکبار و استبداد از درون بود که خود سیاستمداران هم باور نمی کردند.

وی ادامه داد: نتیجه انتخابات آمریکا نشان دهنده پوشالی بودن هیمنه استکبار و نادیده گرفتن فضای افسار گسیختگی و دو قطبی فاحش از جانب سیاستمداران آمریکا بود. رای مردم آمریکا در واقع رای بی اعتمادی به سیاستهای غلط آمریکاست که هم از داخل و هم از بیرون مورد بی مهری مردم می باشد.


خطیب جمعه شیعیان خنج اظهار داشت: هر جناحی که در آمریکا سوار بر اسب چموش قدرت باشد برای ما فرقی نمی کند، چون سیاست خصمانه علیه ایران کماکان وجود خواهد داشت.

صفایی عنوان کرد: آنچه امروز برای کشور ما اهمیت فراوان داشته و شاید بتوان گفت در راس واجبات قرار دارد، حفظ وحدت و انسجام بین مسئولین و مردم است و این همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب بارها نسبت به آن ﺗﺄکید نموده اند.

وی در ادامه به روز کتاب و کتابخوانی در 24 آبان اشاره نمود و گفت: باید مطالعه و تحقیق جزء اساسی و لاینفک زندگی ما بخصوص نسل جوان باشد؛ واژه علم و مشتقات آن در قرآن حدود 105 مرتبه و واژه کتاب نیز حدود 250 مرتبه تکرار شده است که این به معنای اهمیت دادن اسلام به علم و دانش و مطالعه می باشد.

امام جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اربعین حسینی و حضور میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) در همایش عظیم پیاده روی این ایام، گفت: اربعین حسینی، چله ای برای تفکر، اندیشه و بارور کردن تعصب دینی و حرکتی در مسیر تجدید با ولایت و مبارزه با ظلم و نمادهای طاغوتی است. شور اربعین در شعوری است که هر ساله دلهای مشتاق اهل بیت(ع) را به واکنش در برابر ندای "هل من ناصر ینصرنی" امام حسین(ع) وا می دارد.

صفایی درخصوص درخواست گشایش دفتر اتحادیه اروپا در ایران نیز گفت: اروپا با این درخواست در واقع به دنبال منافعی است که بتواند جریان ها و سیاستهای داخلی ما را رصد کند و به تعبیری در امور داخلی ایران مداخله نماید و الا سفارتخانه های کشورهای اروپایی در ایران فعال بوده و اگر هم توجیهشان این باشد که بدنبال روابط اقتصادی با ایران هستند، باید گفت در روابط اقتصادی معمولاً کشورها و شرکتها رابطه برقرار می کنند نه اتحادیه؛ کما اینکه برخی پیش شرط های بسیار وقیحانه این اتحادیه در روزهای اخیر، نشان دهنده سیاستهای پشت پرده آنهاست.

وی در خطبه نخست نیز گفت: دنیاگرایی و دنیاطلبی یک خصلت و صفتی است که با زشت ترین تعاریف از ناحیه دین اسلام همراه است اما ﻣﺘﺄسفانه امروز به یک بلای همگانی تبدیل شده است.

امام جمعه شیعیان خنج افزود: ثروت زینتی است برای زندگی مادی دنیا و چون دنیا پایدار نیست، لذا صفات دنیا هم پایدار نخواهند بود. چسبیدن به دنیا مثل عادت یک معتاد است که هرچه دست و پا می زند، از این حالتش به راحتی نمی تواند بیرون بیاید.


نظرات بینندگان