کد خبر: ۱۶۲۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۲

افتتاح پنجمین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان فسا

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فسا ازافتتاح پنجمین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، ابراهیم عبدالله‌زاده رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان فسا گفت: این اقامتگاه بوم‌گردی متناسب با معماری بومی منطقه در روستای کچویه با سرمایه ۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.


وی گفت: اقامتگاه لی آب با مساحت ۹۲۲ متر و زیربنا ۱۰۷ متر و اشتغال‌زایی ۵ نفر و ظرفیت ۱۵ نفر، آماده خدمت‌رسانی به گردشگران ورودی به این شهرستان است.

 

افتتاح پنجمین اقامتگاه بوم گردی در شهرستان فسا

 


عبد اله زاده تصریح کرد: مراسم افتتاح این اقامتگاه با حضور فرماندار ویژه فسا و رؤسای ادارات و همچنین جمعی از مسئولین شهرستان برگزار شد.
شهرستان فسا از شهرستان‌های مرکزی و جنوبی استان فارس است که از شمال به شهرستان شیراز، از غرب به شهرستان جهرم، از جنوب شرقی به شهرستان داراب و از شمال شرق به شهرستان نی‌ریز محدود می‌شود و دارای آب‌وهوای معتدل و گرم است.


به گزارش شیرازه، از جاذبه‌های این شهرستان می‌توان به تل ضحاک، قمپ آتشکده، عمارت نقاره‌خانه، گردشگاه میان جنگل، گردشگاه چهل‌چشمه، منطقه جنگلی بهشت فسا (بهشت کوثر)، امامزاده اسماعیل، امامزاده شهیدان، شاهزاده قاسم و شاهزاده ابراهیم اشاره کرد. بافتن قالی، قالیچه، گلیم، گبه، حصیر، رویه گیوه و کوزه‌گری از صنایع‌دستی فسا و یخنی، کباب بادمجان، بادمجان رو تاوه، آب ماشکی، ماست و تجنی و نان فسایی تعدادی از خوراک‌ها و سوغات محلی این شهرستان است.


انتهای خبر/

نظرات بینندگان