کد خبر: ۱۰۰۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۵

این خسارت را شخص آقای زنگنه باید بپردازد نه ملت ایران

دولتی که برای پرداخت ۴۵ هزار تومان یارانه عزا می‌گیرد، حق ندارد ده‌ها میلیارد دلار از سفره ملت بردارد و تقدیم بیگانه کند.
این خسارت را شخص آقای زنگنه باید بپردازد نه ملت ایران به گزارش شیرازه، در دوران اصلاحات هنگامی که آقای زنگنه وزیر نفت بود، یک شرکت اماراتی به نام کرسنت، با رشوه‌دهی به برخی مقامات ایرانی از جمله مهدی هاشمی رفسنجانی -که به سفارش بابا از ۲۵ سالگی به عضویت هیئت مدیره شرکت‌های نفتی درآمد- قراردادی ۲۵ ساله برای خرید گاز ایران به قیمت مفت منعقد کرد.

شورای عالی امنیت ملی اما متوجه ماجرا شد و توانست با استناد به فسادهای رخ داده، قرارداد را تعلیق کند و جلو وارد شدن خسارت ده‌ها میلیارد دلاری به کشور را بگیرد. کرسنت از ایران شکایت کرد و ایران نیز اسناد فساد را به داوری بین‌المللی برد.

با روی کار آمدن دولت یازدهم، وقتی بنا شد آقای زنگنه مجددا وزیر نفت شوند، کارشناسان هشدار دادند که وزیر شدن ایشان، ممکن است باعث صدور رای داوری علیه ما شود؛ چرا که خواهند گفت اگر در قرارداد کرسنت فسادی رخ داده، چرا همان مدیران در کشور شما مجددا وزیر می‌شوند؟  چگونه فسادی است که مقام مربوطه مجددا به همان پست باز می‌گردد؟ 

آقای زنگنه اما مدعی شد ظرف ۱۵ روز با مذاکره قضیه را حل می‌کند؛ وزیر شد اما نتوانست قضیه را حل کند...

این ایام نزدیک است که رای داوری به نفع کرست صادر شده و ایران مجبور به پرداخت غرامتی سنگین(بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار) شود.

اما ماجرا فقط به اینجا ختم نشده است. ترکیه نیز با استناد به قیمت پایین گاز در قرارداد اجرا نشده کرسنت، مدعی شده که قیمت گازی که از ایران می‌خرد بالا بوده و توانسته ایران را به پرداخت مبلغی تا ۳.۶ میلیارد دلار محکوم کند.

سوال اینجاست که چرا ملت ایران باید این پول را بپردازد؟
وزیر شدن آقای زنگنه چقدر برای کشور سود داشت که بابت آن چنین خسارتی به کشور زده شود؟

دولتی که برای پرداخت ۴۵ هزار تومان یارانه عزا می‌گیرد، حق ندارد ده‌ها میلیارد دلار از سفره ملت بردارد و تقدیم بیگانه کند.

 این جرایم را شخص آقای زنگنه باید بپردازد نه هیچ کس دیگر.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵
0
مدعیان اصلاحات و اعتدال! چرا روزه سکوت گرفته اید