کد خبر: ۱۰۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۴ - ۰۱ آذر ۱۳۹۵
معاون فرماندار سپیدان گفت:

کسب مهارت یکی از راه های رفع معضل بیکاری در جامعه است

معاون فرماندار سپیدان گفت: آموزشهای مهارت آموزی یکی از راه های رفع معضل بیکاری در جامعه ی امروز است که کمبود تخصص و نبود مهارت در رشته های تحصیلی به شدت احساس می شود.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون  طی بازدیدی که باحضور جهان خواه معاون فرماندار وپاک نژاد بخشدار مرکزی از مرکز فنی حرفه شهرستان صورت پذیرفت،جهان خواه آموزش های مهارتی را در توسعه و کاهش بیکاری مهم دانست و اظهار کرد: بدون توجه به مهارت‌افزایی نمی‌توان به اهداف در حوزه اشتغال و تولید دست پیدا کرد، در شرایط امروزی مدرک‌گرایی جوابگوی نیاز توسعه نیست.

وی خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای سپیدان با ارائه آموزش‌های مهارتی بتواند نقش بسزایی در کاهش میزان بیکاری ایفا کند زیرا این آموزش‌ها گامی  موثردر راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

وی اظهار داشت:آموزشهای مهارت آموزی یکی از راه های رفع معضل بیکاری در جامعه ی امروز است که کمبود تخصص و نبود مهارت در رشته های تحصیلی به شدت احساس می شود.

وی گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه ای به عنوان یکی از متولیان اصلی نظام آموزشی مهارت و فناوری در راستای تحقق چشم انداز ، سیاست ها ، اهداف و برنامه های مختلفی را دنبال می کند.

 کاظمی مسئول مرکز فنی وحرفه ای سپیدان با بیان این مطلب که مرکز آموزش فنی و حرفه ای در تمامی زمینه های آموزشی آماده همکاری با دیگر دستگاه های اجرایی می باشد افزود: این امر می تواند راهگشای خوبی جهت ایجاد اشتغال پایدار جوانان و افزایش بهره وری با ارائه آموزش به افراد شاغل در صنوف و کارخانجات باشد.

وی با اعلام اینکه مرکز آموزش فنی و حرفه ای آماده هر گونه راهنمایی و مشاوره شغلی و مهارتی می باشد از تمامی اقشار جامعه خواست در هفته بازدید همگانی از نزدیک با فعالیتها و پتانسیلهای بخش دولتی و خصوصی آشنا شوند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای سپیدان ،  در ادامه درخصوص رسالت سازمان و عملکرد مراکز آموزشی با رویکرد اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل ،گزارشی ارائه نمود .

 کاظمی افزود : تنها کلید نجات در بخش اشتغال و توانمندی نیروی کارکشوردردستان توانمند سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور است که با مهارت آموزی و ارائه آموزشهایی در راستای کارآفرینی جوانان ، می توان به شعار اقتصاد مقاومتی جامه عمل پوشاند .

 وی درادامه تاکید فرمود : درکلاس ها به جوانان توصیه میکنم که حداقل سه ماه از دوران تحصیل خود را به آموزش مهارت دراین سازمان بپردازند


نظرات بینندگان