کد خبر: ۱۰۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۵ آذر ۱۳۹۵
لطفا درد را درمان کنید؛

کمبود پزشک در روزهای تعطیل ؛ دردی بر دردهای بیماران سروستان

خدمات رسانی روزانه به مصدومان حوادث جاده ای و همچنین حجم انبوه مراجعه کنندگان به بیمارستان شهدای سروستان به ویژه در روز های تعطیل و در کنار این مساله کمبود پزشک در این مرکز درمانی باعث اعتراض و نگرانی مردم این شهرستان شده است.

به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، قرار گرفتن سروستان در محور مواصلاتی شمال - جنوب و همچنین شرق به غرب کشور و به دنبال آن وقوع حوادث و سوانح جاده ای این محور باعث شده تا بیمارستان شهدای سروستان به عنوان یکی از نقاط مهم و حساس و تاثیرگذار در جهت رسیدگی سریع و اعزام مصدومین به مراکز درمانی استان مطرح شود.

قرار گرفتن در این موقعیت خاص جغرافیایی و همچنین خدمات دهی 24 ساعته به مراجعین شهرستانی در بسیاری از مواقع با ورود مصدومان حوادث جاده ای توام شده که در اینگونه مواقع، کمبود پزشک اورژانس و امکانات مورد نیاز منجر به کاهش خدمات دهی و معطلی بیماران می شود.


بروز اینگونه حوادث به ویژه در ایام تعطیل وضعیت خدمات رسانی را بغرنج تر کرده و صدای اعتراض مراجعه کنندگان را در می آورد.

تصور کنید یک پزشک عمومی که در حال گذراندن طرح خود در بیمارستان شهدای سروستان می باشد به طور همزمان باید چند بیمار اورژانسی، بیماران سرپایی در رده های مختلف سنی و در آخر بیماران بخش بستری این بیمارستان را ویزیت کرده و کمترین لغزش در رسیدگی به این امور سخت و پر استرس منجر به بروز مسائل گوناگون روحی و جسمی برای هم پزشک و هم بیماران می شود.

گوشه ای از همه موارد فوق را می توان در روز اربعین امسال دید که بیش از صد نفر مراجعه کنندگان به بیمارستان شهدای سروستان نظاره گر بودند .

ورود پشت سر هم بیماران اورژانسی، مجروحان حوادث رانندگی و جمعیتی که به دلیل شیوع بیماری فصلی آنفلوآنزا در راهرو و حتی حیاط بیمارستان تجمع کرده بودند و تنها یک پزشک معالج!

بیماری که ساعت 10 صبح به این مرکز درمانی مراجعه کرده بود در نهایت پس از گذشت 5 ساعت توانست به اتاق معاینه راه یافته و ویزیت شود.

حال با توجه به عرایض فوق بجاست مسئولین ارشد شهرستان هرچه سریعتر با ورود به این مساله مهم و حیاتی این مشکل چندین ساله را حل نمایند.



انتهای پیام/س

نظرات بینندگان