کد خبر: ۱۰۱۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۷ آذر ۱۳۹۵
دو پیشکسوت پرسپولیس مطرح کردند؛

علت اصلی گل نزدن مهاجمان پرسپولیس/ آیا مهاجمی در حد و اندازه طارمی وجود دارد؟

مهاجمان پرسپولیس از نظر روحی در شرایط متعادلی نیستند وگرنه برای یک مهاجم خیلی بد است که در طول 90 دقیقه این تعداد موقعیت گل داشته باشد ولی هیچکدام را به گل تبدیل نکند.
به گزارش شیرازه، این روزها در صفحات مجازی و کانال های تلگرامی منتسب به طرفداران پرسپولیس بسیاری از کاربران هوادار این تیم نسبت به تعداد گل های به ثمر نرسیده (!) این تیم به ویژه توسط یکی از فورواردهای پرسپولیس انتقاد می کنند و در ادامه، ابراز نگرانی شان نسبت به تداوم این روند و از دست رفتن بخت قهرمانی هم جلب توجه می کند که این نیز بخش های بعدی مباحث مربوطه بین طرفداران این تیم را تشکیل می دهد.
 
به گزارش مشرق، پرسپولیس در پایان هفته یازدهم لیگ برتر در شرایطی صدر جدول را از دست داد که تراکتورسازی به دلیل در اختیار داشتن خط حمله ای برتر موفق شد این تیم تهرانی را به زیر بکشد.
 
در حال حاضر تیم پرسپولیس با 23 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول رده بندی بعد از تراکتورسازی قرار دارد که تا اینجا توانسته 18 گل در 11 هفته ابتدایی لیگ برتر به ثمر برساند. تیمی که با در اختیار داشتن ادینهو و ابراهیمی همه توان گلزنی اش را بر پایه گل های این دو بازیکن استوار نکرده و شاهد هستیم که در تراکتورسازی بازیکنانی همچون ایرانپوریان، حاتمی، نوری و کرار هم در امر گلزنی شراکت می کنند که در خطوط دیگری این تیم غیر از حمله بازی می کنند.
 
 
 
پرسپولیس با طارمی در فصل قبل لیگ برتر تا هفته یازدهم 16 گل به ثمر رسانده بود و این درحالی است که حالا تنها 12 گل به ثمر رسانده است. البته پرسپولیس با تغییراتی که در ترکیب خط دفاعی خود ایجاد کرد موفق شده در دفاع به مراتب بهتر از فصل قبل کار کند. این تیم سال گذشته در این هفته با 15 گل خورده تفاضل گل مثبت یک را داشت ولی حالا در جدول با 3 گل خورده با فاصله نسبت به دیگر تیم ها بهترین خط دفاعی را از آن خود دارد.
 
موضوع مورد بحث در این گزارش مهدی طارمی است. بازیکنی که در فصل گذشته آقای گل شد. فوروارد بوشهری که در بازی با پیکان به تعداد گلهای زده اش در این فصل موقعیت داشت تا دروازه پیکان را بگشاید ولی هرگز این کار را نکرد تا برانکو هم عدم گلزنی طارمی را در مصاحبه هایش بولد کند.
 
در همین ارتباط با دو تن از پیشکسوتان پرسپولیس حرف زدیم. ضیا عربشاهی و حسین عبدی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی مشرق در همین ارتباط صحبت کردند.

*طارمی استرس گل نزدن دارد
ضیا عربشاهی در ارتباط با مهدی طارمی و موقعیت سوزی‌هایش اظهار داشت: طارمی در همین بازی آخر مقابل پیکان 5، 6 موقعیت خوب داشت. وقتی یک فوروارد در یک بازی این تعداد موقعیت نصیبش می‌شود که سه تای آن بوی گل می دهد باید حداقل یکی را به تور بزند. آنچه باعث تعجب می شود همین است که چرا جلوی دروازه موقعیت را از دست می دهد؟

علت اصلی گل نزدن مهاجمان پرسپولیس/ آیا مهاجمی در حد و اندازه طارمی وجود دارد؟وی اضافه کرد: مهمترین دلیلی که باعث می شود این بازیکن نتواند گلزنی کند "استرس" است. شرایط روحی روانی برای بازیکن خیلی مهم است. او از اینکه در پرسپولیس نمی تواند خوب گل بزند تحت فشار است و برانکو باید این حالت را از او دور کند. طارمی هیچ ضعف دیگری ندارد مگر همین که از نظر روحی در شرایطی نیست که باید باشد. پرسپولیس تیمی است که هوادارش از بازیکنان آن به ویژه فوروادهایش گل می خواهد و اینکه طارمی نمی تواند این کار را بکند باعث بروز استرس می شود.

*طارمی به راحتی خلق موقعیت می کند
البته حسین عبدی چنین اعتقادی نداشت و در همین خصوص به مشرق گفت: به اعتقاد من طارمی خیلی هم خوب کار می کند. اگر نتوانسته برخی موقعیت ها را به گل تبدیل کند به این دلیل بوده که در شرایط پایدار قرار نداشته است. یا توپ از او جدا شده یا به آن نرسیده و یا دروازه بان مانع از گلزنی اش شده است. از این رو نباید طارمی را مهاجمی ضعیف قلمداد کرد.

وی ادامه داد: اتفاقا طارمی مهاجمی است که به خوبی برای خود و هم تیمی هایش موقعیت ایجاد می کند. در شرایط حساس پیگیر توپ و ایجاد موقعیت است و حتی گاهی در برخی صحنه ها که بازیکنان حریف فکر نمی کنند او به توپ برسد خودش را به آن می رساند و خلق موقعیت می کند. از این رو هم بیشتر گل هایش روی سهل انگاری های صورت گرفته در دفاع حریف یا بی توجهی مدافعان مقابل به او صورت گرفته است. مانند همان صحنه ای که امیرحسین صادقی او را رها کرد ولی طارمی رفت و  با سماجت به توپ رسید و بعد صادقی روی پایش رفت و نزدیک بود برای پرسپولیس یک پنالتی بدست بیاید.

* از طارمی بهتر در پرسپولیس نداریم
عبدی کاپیتان اسبق پرسپولیس اظهار داشت: هنوز یک سوم بازی ها بیشتر نگذشته و نمی توان خیلی درباره عملکرد این بازیکن تحلیل کرد. موقعیت هایی که در بازی با پیکان نصیبش شد هم خیلی جدی نبودند و اینگونه نبود که موقعیت خوبی را از دست داده باشد. ضمن اینکه در حال حاضر در پرسپولیس آیا مهاجمی در حد و اندازه های او سراغ داریم که بتواند جای این بازیکن را پر کند. بنابراین باید به این فوروارد دریبل زن و موقعیت ساز فرصت داد تا بهتر خودش را نشان دهد. او پتانسیل بالایی در امر گلزنی و گلسازی دارد و باید از این شرایط خوب او بهتر استفاده کرد.

*طارمی نیازمند کمک برانکو است
به گزارش مشرق، ضیا عربشاهی معتقد است سرمربی پرسپولیس باید در این باره به طارمی کمک کند: برانکو بهتر از هر کسی می فهمد که بازیکنش استرس دارد یا ندارد. الان علیپور مدتهاست که گلزنی نکرده و روند کم گل زدن های طارمی هم این را نشان می دهد که مهاجمان پرسپولیس از نظر روحی در شرایط متعادلی نیستند وگرنه برای یک مهاجم خیلی بد است که در طول 90 دقیقه این تعداد موقعیت گل داشته باشد ولی هیچکدام را به گل تبدیل نکند. برانکو باید با طارمی اختصاصی کار کند. ایراداتش را به او بگوید و او را از این وضعیت تحت فشار بیرون بیاورد. در این هفته ها استرسی به این بازیکن وارد شده که فقط یک مربی به عنوان بزرگتر تیم می تواند آن را از وجود طارمی خارج کند.

*عجله پرسپولیس برای گلزنی زیاد است
علت اصلی گل نزدن مهاجمان پرسپولیس/ آیا مهاجمی در حد و اندازه طارمی وجود دارد؟حسین عبدی هم تا اندازه ای با این موضوع که روی طارمی فشار برای گلزنی زیاد است موافق بود و در این باره گفت: پرسپولیس به شکلی بازی می کند که از همان جلو حریف را پرس می کند تا روی همین فشار بازیکنان حریف تحت تأثیر این پرسینگ توپ را از دست بدهند و در آن زمان اقدام به گلزنی کنند. تا اینجای کار خوب است. ولی بعد از آن اتفاقی که باعث می شود پرسپولیس کمتر در امر گلزنی موفق شود همین عجله است. اینکه می خواهند با عجله و سرعت بالا به دروازه حریف برسند و گل بزنند. یعنی در شرایطی که طارمی یا هر مهاجمی از این تیم در شرایط استیبل قرار نگرفته توپ به آنها می رسد و در چنین وضعیتی هم ضربه زدن به توپ 50 – 50 است و یا توپ به گل تبدیل می شود و یا نمی شود. اگر پرسپولیس در گلزنی کمی آرامش بیشتر داشته باشد قطعا به گل های بیشتری هم دست خواهد یافت.

*تماشاگر تیم ملی هیچ شباهتی به تماشاگر پرسپولیس ندارد
البته ضیا عربشاهی عوامل دیگری را در بهبود گلزنی پرسپولیس دخیل می داند. وی گفت: طارمی اگر در تیم ملی کم استرس تر بازی می کند به این خاطر است که طرفدار تیم ملی با پرسپولیس فرق دارد. اینجا همه از فوروارد گل می خواهند ولی در تیم ملی که کلا در بازی سه بار موقعیت گل ایجاد می کند و بیشتر در کار دفاع است وضعیت فورواردش از نظر روحی بهتر است. در پرسپولیس تیم هجومی بازی می کند و تماشاگر در استادیوم دنبال دیدن گل است نه گل نخوردن. این دو هیچ شباهتی به هم ندارند.

*برخورد قهری برانکو دیگر بس است
وی اضافه کرد: برانکو باید با بازی دادن به رامین رضاییان یکی از اصلی ترین مهره های گلساز تیمش را به بازی بگیرد. ولی او برای ادب کردن رامین دیگر خیلی مته به خشخاش گذاشته است. سه بازی نیمکت نشینی برای این بازیکن بس بود حالا باید با راه دادن رامین به ترکیب اصلی او را برای خلق موقعیت راحت تر کند. رامین که در تیم ملی این همه خوب بازی می کند چرا در پرسپولیس به آن شکل نیست؟ طبیعی است. همان حالتی که برای طارمی در امر گلزنی بوجود آمده برای رامین هم در امر گلسازی رقم خورده است. برانکو باید با در نظر گرفتن همه جوانب کار را پیش ببرد و مسایل را خیلی شخصی نکند.

عربشاهی گفت: الان به وضوح می بینیم که محسن مسلمان  میانه زمین را به طور کامل مال خود کرده و هر اتفاقی در آن محدوده رخ می دهد مسلمان یک پای ثابتش است. اما برانکو همین بازیکن را از بازی بیرون می کشد و روح و روان او را تخریب می کند. در بازی با پیکان مسلمان یک تنه همه کار می کرد اما باز هم او را از زمین بیرون کشید. این پرسپولیس لایق قهرمانی است و برای این مهم همه چیز در اختیار دارد.
برچسب ها: پرسپولیس
نظرات بینندگان