کد خبر: ۱۰۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۰۸ آذر ۱۳۹۵

خانم‌ابتکار! تا کی می‌خواهید عوام‌فریبی کنید؟/ صحبت‌های ابتکار در مورد هورالعظیم صحت ندارد

یک نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عوام‌فریبی رئیس محیط زیست در خصوص آبگیری تالاب هورالعظیم گفت: تاکنون در این زمینه تنها از سوی رئیس سازمان محیط زیست شعار شنیده‌ایم.

به گزارش شیرازه، ناصر صالحی‌نسب نماینده سابق مجلس در خصوص صحبت‌های معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیستی مبنی بر آبگیری 62 درصدی تالاب هورالعظیم گفت: تالاب هورالعظیم حدود 150 هزار هکتار مساحت دارد و هر موقع که حدود 90 تا 100 هزار هکتار از آن آبگیری شد آن موقع خانم ابتکار می‌تواند ادعا کند که آبگیری این تالاب در حد 62 درصد انجام شده است.

وی افزود: هم‌اکنون تنها قسمت محدودی از تالاب توسط زهکش کشت و صنعت نیشکر پر شده است وگرنه مشکل تالاب هنوز حل نشده و در این زمینه تنها شعار می‌دهند.

این نماینده سابق مجلس با انتقاد از اینکه ابتکار خشک شدن تالاب هورالعظیم را شانتاژ رسانه‌ای می‌خواند، گفت: اتفاقاً صحبت‌های ابتکار اصلاً صحت ندارد حتی در موردی نیز گفته بود که کنترل کننده ریزگردها را با استفاده از بارور کردن ریزگردها در منطقه‌ای ایجاد کرده‌ایم که 5 درجه دمای آن منطقه کم شد و ریزگردها از بین رفت. این در حالی است که بنده آنجا بودم و مطرح کردم این موضوع صحت ندارد و عوام فریبی است.

صالحی‌‌نسب افزود: در خصوص تالاب هوارالعظیم نیز عوام‌فریبی می‌کنند و آبگیری 62 درصدی این تالاب صحت ندارد. هم‌اکنون تنها حدود 30 هزار هکتار از این تالاب آبگیری شده است که تنها یک پنجم مساحت تالاب را شامل می‌شود که آن هم با استفاده از زهکش توسعه نیشکر پرآب شده نه با اقدامات سازمان محیط زیست.

 معصومه ابتکار روز گذشته در یک برنامه تلویزیونی خشک شدن تالاب هورالعظیم را یک شانتاژ رسانه‌ای دانسته و گفته بود: با تلاشهای صورت گرفته، هورالعظیم تا حدود زیادی احیا و 62 درصد آن آبگیری شده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

نظرات بینندگان