کد خبر: ۱۰۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۵
فرماندار نی ریز:

تامین آب شرب روستاها در الویت برنامه دستگاه های اجرایی نی ریز

جلسه بررسی مشکلات و معضلات آب شرب روستایی با حضور نماینده مردم نی ریز و استهبان در مجلس شورای اسلامی و مدیر عامل آبفای روستایی استان فارس در فرمانداری نی ریز برگزار شد.

به گزارش شیرازه   به نقل از نبض نی ریز ، بررسی مسائل ومشکلات آب شرب روستاهای  شهرستان نی ریز با حضور امیری فرماندار شهرستان نی ریز ،مسعودی نماینده مردم شهرستانهای نی ریز واستهبان در مجلس شورای اسلامی  و بوستانی مدیر عامل آبفای روستایی استان فارس وجمعی از مسئولین و اعضای شوراهای اسلامی بخشهای تابعه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.


در این جلسه که پس از بازدید از روستاها ی بخشهای مختلف شهرستان انجام شد  امیری فرماندار  با اشاره  به اقلیم منطقه و وسعت حوزه گفت : شهرستان نی ریز یکی از مناطقی است که در مسئله آب شرب دچار مشکلات حاد تری است  اگر چه تلاش دولت تدبیر و امید در برون رفت از این وضعیت قابل تقدیر است ولی انتظار می رود نماینده محترم مردم شریف شهرستان های نی ریز و استهبان و مدیر کل محترم آبفا روستایی استان فارس و مجموعه نسبت به پیگیری و اقدام اساسی در این  خصوص عنایت لازم را داشته باشند.


وی همچنین با اشاره به تلاش همگانی برای محافظت از منابع آبهای موجود خواستار جلوگیری از بروز خطرات و خسارات ناشی از کمبود این منابع  ارزشمند شد  وخاطرنشان کرد: آبرسانی به مناطق روستایی علی رغم وضعیت اعتباری  دولت دارای  اولویت است.


گفتنی است در ادامه  مشکلات آب شرب روستاها  در بخشهای مختلف شهرستان بصورت موردی و جداگانه بررسی و تصمیماتی اتخاذ و برنامه ریزی لازم براساس منابع و محدودیتها انجام شد که در این راستا  باتوجه به فرسودگی شبکه های آب شرب روستایی در شهرستان و پرت بالای آب مقرر گردید شرکت آبفا روستایی نسبت به تامین حداقل 50 کیلومتر لوله و اتصالات مرتبط و اجرای آن اقدام و نظارت لازم  رادر سال جاری  بعمل آورد  .


همچنین علاوه بر تعهدات شرکت آبفا نماینده محترم مردم در مجلس  نیزبا همکاری شرکت آبفا روستایی جهت اختصاص و اجرای 50 کیلومتر دیگر جهت اصلاح و بازسازی شبکه آب روستایی از طریق شرکت مهندسی آبفا کشور و وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیری لازم معمول نماید.


نظرات بینندگان