کد خبر: ۱۰۱۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۱۵ آذر ۱۳۹۵

همایشی با رنگ و بوی مظلومیت برای معلولین در سپیدان

مراسم روز جهانی معلولین در سپیدان در حالی برگزار شد که حضور کمرنگ برخی مسئولان مظلومیت این روز را بیشتر نمایان می کرد.

به گزارش شیرازه به نقل از  مارگون، بمناسبت روز جهانی معلولان مراسم بزرگداشتی برای توان یابان ذهنی حرکتی و ذهنی امروز صبح در سالن همایش آموزش وپرورش شهرستان برگزارشد.

در ابتدای مراسم  علی دوست کارشناس بهزیستی به تشریح وضعیت و فعالیت های و بیان مشکلات جامعه معلولین پرداختند.

درادامه فرماندارشهرستان ضمن تبریک روز جهانی معلولین و ماه ربیع الاول میلاد نبی مکرم اسلام (ص) اظهار نمود که انتظار دارد که مسئولین جامعه معلولین شهرستان مشکلات را با بیان راهکارهای اجرایی  با کمک سایر ادارات تابعه در رفع مشکلات چاره اندیشی صورت گیرد.   

وی بیان داشت : معلولیت جسمی نباید مانعی برای حضور در جامعه و فعالیتهای اجتماعی گردد.

فرماندار سپیدان افزود: معلولین در بسیاری از موارد از دیگر افرادها ، سالم تر و مثمر ثمرتر در جامعه فعالیت می کنندودرادامه کارشناسان امر به ایراد سخن پرداختند .

حاشیه های این همایش؛ مراسمی بسیار گرم و پرشور که با استقبال چشمگیر معلولان و خانواده های آنها و البته بدون حضور مسئولان برگزار شد.

برق خوشحالی در چشمان معلولان حاضر در مراسم که با مشقت های فروان خود را به این مراسم رسانده بودند چنان موج می زد که حتی خلا حضور مسئولان شهرستانی و همینطور خبرنگاران و اصحاب رسانه به چشم نیامد.

البته این غیبت ها اصلا نتوانست زیبایی های مراسم را که مزین بود به حضور صمیمی و پرشور خانواده های کم ادعای جامعه معلولین، تحت تاثیر قرار دهد؛ هرچند حضور فرماندار و تنها چند تن از مسئولین و البته حضور دقایق پایانی برخی از مسئولان نتوانست مرهمی برمشکلات خانواده های معلولین باشد .

متاسفانه اگر  به جای روز معلولین شخصی از استان یا از تهران آمده بود آیا مسئولان اینطور حضور کمرنگ داشتند وبرای گرفتن عکس یادگاری دوربین ها از هرسمت وسوی سالن خود نمایی می کرد .

 معولان وخانواده هایشان امده بودند ولی در سالن غربت ومظلومیت آنها موج می زد؛ شاید حضور مسئولی دراین همایش گرهی از کار کسی بازنمی کرد ولی حضورشان باعث دلگرمی می شد .

دعوت نامه هایی که در روزهای بارانی چند روز گذشته به دست دبیرخانه ادارات شهرستان رسیده بود تابرای این روز برنامه ریزی می کردند برای حضورشان نه برای عدم حضور؛ اما حضور مسئولان یک شهرستان به تعداد انگشتان یکدست هم نمی رسید .

از همه جالب تر اجرای زیبا وبی بدلیل مجری روشن دل از خانواده بزرگ بهزیستی بود که بر زیبایی این برنامه افزوده بود .

در پایان مراسم نیز از معولان برتر موفق به کسب مقام آوری شده بودند تجلیل شد.


نظرات بینندگان