کد خبر: ۱۰۱۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۵
همزمان با سراسر کشور؛

مانور زلزله و ایمنی در مدارس فراشبند برگزار شد+تصاویر

هجدهمین مانور ایمنی و زلزله همزمان با سراسر کشور به صورت نمادین با شعار «مدرسه ایمن، جامعه تاب آور» با نواخته شدن آژیر زلزله در مدرسه شهید لطافت فراشبند برگزار ‌شد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از نخل بیدار، مسئول مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی شهرستان فراشبند در حاشیه برگزاری  مانور زلزله و ایمنی در مدارس اظهار داشت: در راستای ارتقای ایمنی و آمادگی در مقابله با بلایای طبیعی مانند زلزله و کاهش آسیب پذیری خطرات این حوادث اجرای مانور زلزله در سطح مدارس بسیار ضروری و لازم است.


"احمدرضا میرزاییان" گفت: این مانور با هدف ارتقای آمادگی دانش آموزان و ایجاد آمادگی نیروهای امدادی در برابر زلزله و به منظور بالا بردن سطح آگاهی و آموزش مهارت های عملی دانش آموزان با همکاری مدیریت آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، اوژانس 115 فراشبند و با حضور فرماندار و مسؤولان شهرستان انجام شد.

وی افزود: در این مانور مصدومان فرضی حادثه با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر و اوژانس 115 به خارج از ساختمان مدرسه انتقال داده شد و یا به صورت سرپایی مداوا و یا درصورت نیاز به تریاژ بندی به بیمارستان صحرایی انتقال داده شدند.

میرزاییان ادامه داد: در این مانور، دانش آموزان، ضمن شناخت نقاط ایمن و غیر ایمن، با قرارگرفتن در شرایط حادثه و شیوه رویارویی با زلزله که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش تدوین و مورد ارزیابی قرار گرفته بود را نیز آموختند.

وی با تاکید بر اینکه آموخته هایی که در مانور ها در مدارس ارائه و تمرین می شوند، می توانند گره های به وجود آمده در اوج حادثه ای همچون زلزله را باز کند، گفت: دانش آموزان با اتکا به این آموزش ها و آموخته ها، با آرامش و اطمینان خاطر به استقبال حادثه می روند و همین آرامش نسبی روانی، می تواند تا حد بسیار زیادی از تلفات و آسیب های روحی و روانی در هنگام وقوع زلزله و بعد از زلزله بکاهد.




انتهای پیام/

برچسب ها: مانور ، زلزله ، فراشبند
نظرات بینندگان