کد خبر: ۱۰۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۷ آذر ۱۳۹۵
سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس:

استراتژی ما باید در شان اسلام باشد

مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: استراتژی ما در رسانه ملی این است که رسانه‌ای در شان و تراز جمهوری اسلامی مبتنی بر اهداف امام و رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.
به گزارش شیرازه، سید تقی سهرابی مدیرکل صداوسیمای فارس در جمع دبیران و نمایندگان تشکل‌های احزاب سیاسی استان که پژوهش معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس هم حضور داشت شرکت کرد و نقطه نظرات و انتقادات و سؤالات آن‌ها را شنید و به گفتگوی صمیمی با آنان پرداخت و گفت: استراتژی ما در رسانه ملی این است که تلاش کنیم تا رسانه‌ای در شان و تراز جمهوری اسلامی مبتنی بر اهداف امام و رهبر معظم انقلاب داشته باشیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس توجه به سلیقه مخاطبان را در اولویت دانست و گفت: شبکه‌های متعددی در فضای دیجیتال راه‌اندازی شد که مخاطبان بتوانند بر اساس سلیقه و ذوق خود انتخاب کنند و بهره ببرند.  

وی اظهار کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی در بین رسانه‌های دنیا دارای جایگاه خاص و ویژه‌ای است و در سپهر رسانه‌ای  امروز با اهداف متعالی، برنامه  را برای مخاطبان خود پخش می‌کند و نه‌تنها ما برنامه‌های سایر شبکه‌ها را نمی‌بینیم  بلکه مخاطبان آزاداندیش در سراسر دنیا هم آن‌ها را نمی‌پسندند.

وی ادامه داد: مخاطبان در دنیا اسم صداوسیمای جمهوری اسلامی را گذاشته‌اند صداوسیمایی که تولیدات پاک دارد. در نظرسنجی  که در جوامع عرب‌زبان برای شبکه‌ای فیلم انجام شد که شما شبکه‌های جمهوری اسلامی به‌ویژه آی فیلم را چگونه می‌بینید؟ گفتند تنها شبکه‌ای  که ما حاضریم بچه‌هایمان را با خیال راحت  پای این شبکه تنها بگذاریم  فقط شبکه جمهوری اسلامی است که این‌یک نشان افتخاری است.

سهرابی گفت: صداوسیما دارای شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در سه حوزه استانی ملی و بین‌المللی است که به تمام زبان‌های زنده دنیا در برون‌مرزی تولیدات دارند و همکاران ما به این شکل دارند انقلاب  را صادر می‌کنند.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود: این‌که حضرت امام فرمود دنیا را فتح می‌کنیم  منظورشان جنگ نبود  یکی از راه‌های آن همین بود که ما انقلابمان را صادر کنیم. صداوسیما در کنار دیگر فعالیت‌هایی که همه برای معرفی جایگاه ملت ایران داشته‌اند  نقش خود را به‌خوبی ایفا کرد.

وی با اشاره به تلاش فراون دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن جمهوری اسلامی گفت: ما در شبکه‌های ماهواره‌ای حضور داریم دشمنان همیشه می‌خواهند ما را روی ماهواره قطع کنند مثل همان کاری که چند وقت قبل با شبکه 3 کردند و پخش فوتبال را محدود کردند، قصد دارند مردم را به‌نظام و انقلاب بدبین کنند ولی کارشناسان فنی چاره‌اندیشی می‌کنند همین‌طور که در ماه مبارک  رمضان همکاران ما با زبان روزه  از جنوب استان از طریق زمین  سیگنال رسانی کردند  تا مشکلی به وجود نیاید.

وی صداوسیما را متعلق به مردم دانست و تصریح کرد: مردم حق‌دارند بدانند  وضعیت صداوسیما چگونه است، صداوسیما یک نگرش فراجناحی دارد. در جریان رأی اعتماد به وزرا اتاق شیشه‌ای  تشکیل داد و رأی اعتماد  نمایندگان را به‌طور مستقیم پخش کرد.

مدیرکل صداوسیمای فارس اذعان کرد: صداوسیما در تمام حوزه‌ها  برحسب وظیفه و مأموریت تلاش  و عمل می‌کند، چهره‌های مختلف در برنامه‌های صداوسیما حضور پیدا می‌کنند و مرکز فارس در حوزه‌های مختلف بسیار کارکرده و موثر بوده است.

وی به نقش موثر برنامه های تولید شده از شبکه فارس اشاره کرد وگفت: در بحث تولید، فارس امروز برنامه های زنده متعددی روی آنتن دارد. برنامه چلچراغ  یک برنامه ملی شد، برنامه شب فیروزه ای را با هدف معرفی قابلیت ها وتوانایی ها و ظرفیت های استان راه اندازی کردیم و بعد شبکه های دیگر از آن استقبال کردند. این نشان از تخصص همکاران ما در شبکه فارس است.  

سهرابی به تلاش برای ایجاد شهرک سینمایی در استان فارس اشاره کرد وگفت: به شورای شهر شیراز پیشنهاد دادیم زمینی را در اختیارمان قرار دهند برای ساخت یک شهرک سینمایی و تلویزیونی برای فارس که موافقت کردند، به اذعان مردم و مدیران ارشد استان صدا وسیما توانست به نحو مطلوبی حرم سوم بودن را به تمام نقاط کشور معرفی کند. باید بیشتر تلاش کرد  زیر ساخت ها باید آماده شود و کار بیشتری صورت گیرد. به لطف خدا امروز حرم شاهچراغ مانند حرم امام رضا دارای استودیوی ویژه ای است.

سهرابی هدف از پخش برنامه چالشی را توسعه استان دانست و گفت: اگر برنامه چالشی راه اندازی می کنیم یا خبری را منعکس می کنیم به قصد توسعه وپیشرفت استان است نه زیر سؤال بردن دیگران. واقعیت ها را می گوییم چون که نمی خواهیم  شبکه های بیگانه  خبری را بگویند یا تحلیل غلط به مردم تحویل دهند و در خبر بخش جدیدی به نام «دیگه چه خبر» در حال راه اندازی است تا اخبار را خودمان با سلامت و واقعیت بیشتر به گوش مردم برسانیم.

سید تقی سهرابی عقلانیت را محور برنامه های صدا وسیما دانست وگفت: در بحث سانسور، صدا وسیما سانسورش در مورد عقلانیت است آن چه اخلاق جامعه را به خطر می اندازد را سانسور می کنیم؛ اما مواردی که در چارچوب نظام است  و عدالت وقانون می گوید  جایی برای سانسور ندارد وگفتمان غالب  صدا وسیما گفتمان رهبر معظم انقلاب  است بنابراین  هرحرفی که با هدف گفتمان باشد جایش در صدا و سیما است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس در پایان اشاره کرد: امروز از لار تا اقلید  باید در قاب تلویزیون به خوبی دیده شوند تمام کسانی که در این استان هستند  باید به انحای مختلف  خودشان را در تلویزیون و رادیو حس کنند


نظرات بینندگان