کد خبر: ۱۰۲۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۱۸ آذر ۱۳۹۵
مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز:

طرح انتخاب کاسب نمونه با هدف مشتری‌مداری در شیراز اجرا می‌شود

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز گفت: طرح انتخاب کاسب نمونه توسط شهروندان با همکاری اتاق مرکز اصناف شیراز اجرایی می‌شود.

به گزارش شیرازه به نقل از پایگاه تحلیلی خبری موج ما، سیدعبدالرضا دستغیب در نشست هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز اظهار داشت: براساس این طرح، براساس شاخص‌های تعیین شده، نظرسنجی مردمی و همچنین اتحادیه مربوطه کاسب‌های نمونه معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌های کاسب نمونه این است که، کاسب خوب همیشه به مشتریان احترام می‌گذارد و با صدای رسا به او سلام می‌کند و تا جایی که بتواند مقابل مشتری ایستاده و با خوش‌رویی و دقت وی را راهنمایی می‌کند.

دستغیب از دیگر شاخص‌ها را گوش دادن کاسب به سخنان مشتری و برآورده کردن خواسته آنها عنوان کرد و افزود: یکی از شاخص‌هایی که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد این است که چهره کاسب باید چهره شاداب و بشاش بوده و صحبت کردن با آن لذت بخش باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز با اشاره به اینکه کاسب خوب به عابران احترام گذاشته و سدمعبر نمی‌کند از دیگر شاخص‌های محوری انتخاب کاسب نمونه است افزود: کاسب خوب اگر جنسی بفروشد که دارای مشکل باشد با روی خوش آن را پس می‌گیرد و این نیز یکی دیگر از شاخص‌ها است.

دستغیب از شاخص‌های دیگر کاسب نمونه را شامل، چیدمان منظم مغازه عنوان کرد و گفت: یک مغازه‌دار اگر جنسی ندارد سعی می‌کند مشتری را راهنمایی و خوب و بد جنسش را اعلام کند.

وی بیان کرد: دیگر شاخص‌ها این است که کاسب خوب به بچه‌ها احترام می‌گذارد و با انصاف با آنها معامله می‌کند.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز هدف از اجرای طرح انتخاب کاسب نمونه را توجه به حفظ اصول خرید و فروش عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی از اصناف به مشتری‌مداری و نکات شرعی در خرید و فروش توجه نمی‌شود که اجرای این طرح می‌تواند در احیای بسیاری از فرهنگ‌ها و الگوها تاثیرگذار باشد.

مدیرعامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز بیان کرد: در این طرح شهروندان به صورت راندمی در مورد مورد کاسب اظهار و نظر کرده و این مود ارزیابی نهایی قرار می‌گیرد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس نیز در این نشست با قدردانی از فعالیت‌های مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز در ارتقاء فرهنگ شهروندی اظهار داشت: در حال حضر اخلاق مداری و مشتری مداری یکی از ذغدغه‌های اتاق اصناف است و در این راستان نیز دوره های مختلف آموزشی آغاز شده است.

هاشمی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اتاق اصناف مرکز فارس برندسازی است خاطرنشان کرد: در این موضوه به دنبال طرح‌هایی هستند که اجناس ایرانی جایگزین محصولات خارجی در بازار شود.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان فارس بیان کرد: امروز باید به دنبال تقویت باور کاسب های جوان بود و با برنامه ریزی به دنبال آموزش‌های مختلف برای داشتن کاسب هایی متعهد به اصول هستیم تا الگوهای کاسبی به ویژه کاسبان جوان را به مردم جامعه معرفی کنیم.

وی همچینین از اعضای هیئت مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز شیراز درخواست کرد اجرای طرح هایی همانند کاسب نمونه در بین اقشار مختلف جامعه را اجرایی کنند.

براساس این گزارش، در این نشست اعضای هیئت مدیره و بحث و تبادل در مورد ملاک‌های انتخاب کاسب نمونه و همچنین ارائه بسته‌های تشویقی به این افراد بحث و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام./۲۲۵۲۲۵

نظرات بینندگان