کد خبر: ۱۰۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در جمع روحانیون خنج:

دشمن به دنبال تخریب ارزشهای دینی است/ وحدت و همبستگی، رمز موفقیت جامعه اسلامی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس گفت: امروز اسلام شوکتی پیدا کرده که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و مغزهای انسانهای آزادیخواه را به خود مشغول ساخته است.

به گزارش شیرازه به نقل از خنج کهن؛ در آستانه هفته وحدت، ائمه جمعه و جماعات، علما و روحانیون اهل سنت و شیعه شهرستان خنج در سالن اجتماعات فرمانداری دور هم جمع شدند و با برپایی همایش "وحدت"، بار دیگر اتحاد و همبستگی خود را به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس که میهمان و سخنران ویژه این همایش بود، در مطالبی ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، گفت: وقتی به فلسفه ارسال پیامبران و نزول کتب آسمانی نگاه می کنیم و رهیافت حضور تمامی انبیاء الهی را در جوامع بشری رصد و بررسی می کنیم، می بینیم که فلسفه خلقت نظام برای هدایت بشری بوده است.



وی اظهار داشت: نبی مکرم اسلام(ص) و دین اسلام آمدند که دست بشر را گرفته، از تعصبات نجات دهند و در مسیر هدایت قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: امروز به عنوان یک مسلمان به خود می بالیم که کتابی مانند قرآن داریم که هر کسی هر کتاب دیگری را بخواهد با آن مقایسه نماید، بی جهت بزرگی را کوچک و کوچکی را بزرگ کرده است.

مهرابی افزود: دشمنان به هر طریقی دنبال این بودند که عزت و مجد را از مسلمانان بگیرند اما امروز به یاری خداوند و با حضور اندیشمندان، صاحب نظران و افرادی که جز برای خدا به چیز دیگری فکر نمی کنند، به اهداف خود نرسیدند و اسلام عظمتی دوباره پیدا کرد. امروز اسلام شوکتی پیدا کرده که مرزهای جغرافیایی را درنوردیده و مغزهای انسانهای آزادیخواه را به خود مشغول ساخته است.

وی اضافه کرد: دشمنان در راستای ضربه زدن به اسلام، فرقه سازی کرده و اختلاف ایجاد کردند و اسلام هراسی را ترویج دادند اما با همه اینها، با لطافت زیبایی که مبلغان دینی در تبلیغ داشته اند، هر روز شاهد اعتلای فرهنگ اسلامی و قرآنی هستیم.



مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس در بخش دیگری از صحبت های خود در جمع علما و روحانیون اهل سنت و شیعه خنج، با اشاره به نقشه های دشمن برای نابودی اسلام، گفت: دشمن به دنبال تحریف دین مبین اسلام و همچنین شبیه سازی برای ارزش های دینی است.

مهرابی عنوان کرد: یکی از طرح های دیگر دشمن برای ضربه زدن به اسلام، تضعیف جایگاه خانواده می باشد. دشمن دیده است که راه پیشرفت دین مبین اسلام، از کانون خانواده ها است. آنها به این نتیجه رسیده و گفتند که اگر کانون خانواده در میان مسلمانان نشانه گرفته شود، آنگاه دین اسلام نیز از آنها گرفته می شود.

وی ادامه داد: طرح دیگر دشمن برای نابودی اسلام، در زمینه آموزش و علم می باشد. آنها می گویند اسلام و مسلمانان را از علم و تکنولوژی محروم کنید و آنها را در فضاهای متعصبانه خارج از محیط علمی نگه بدارید. وقتی اینها از مباحث علمی عقب افتادند، آنگاه تصمیم گیرندگان آینده جامعه، ما خواهیم بود.



مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، تخریب الگوهای دینی را از طرح های دیگر دشمن علیه دین اسلام دانست و گفت: دشمنان به دنبال این هستند که بزرگان و مقدسات ما را به دست خود ما تضعیف و تخریب نمایند. وقتی بزرگان و مقدسات ما تخریب شدند، ما دیگر حرفی برای معرفی الگوها در جامعه نخواهیم داشت.

مهرابی در پایان اظهار داشت: رمز موفقیت و پیشرفت ما، وحدت و همبستگی جامعه اسلامی است که ان شاءالله با یاری خداوند، آینده نیز از آن اسلام خواهد بود.

گفتنی است پیش از صحبت های مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس، شیخ عبدالصمد ابونجمی امام جمعه اهل سنت، حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان، مختار عباسی فرماندار و حجت الاسلام قاسم اسلامی نسب رئیس اداره تبلیغات اسلامی خنج، هر کدام مطالبی در خصوص لزوم وحدت و یکپارچگی امت اسلامی بیان نمودند.



برچسب ها: خنج کهن ، خنج ، وحدت ، سنی ، شیعی
نظرات بینندگان