کد خبر: ۱۰۲۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۳ آذر ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان خبرداد:

برنامه های هفته پژوهش در سپیدان تشریح شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی در هفته پژوهش خبرداد و گفت: از برگزیدگان علمی و پژوهشگران برتر شهرستان در این هفته تجلیل خواهد شد.

به گزارش  شیرازه مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان  در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه های هفته پژوهش پرداخت و گفت: هفته پژوهش و فناوری از سال 1379 با هدف ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در بین مسئولین و پژوهشگران در سطح کشور برگزار می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان با بیان اینکه 25 آذر توسط شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان روز پژوهش و فناوری نامگذاری شده است، گفت: هفته پژوهش و فناوری از 21 تا 27 آذرماه در سطح دانشگاههای استان برگزار خواهد شد.

شیخ موحد در ابتدای سخنان خود به تبیین شعار هفته پژوهش امسال پرداخت و گفت: « پژوهش تقاضامحور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی» شعار این هفته در سالجاری است.

وی تصریح کرد: شناسایی توانمندی های پژوهش در سطح شهرستان ودانشگاه، شناسایی پژوهشگران و فناوران برتر، تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری و تبدیل علم به ثروت و همچنین ارتباط مراکز صنعتی و تولیدی با مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و موسسات علمی از اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان برگزاری جلسات متعدد کمیته علمی ستاد هفته پژوهش را یادآور شد و گفت: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی در دانشگاه و مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر در تاریخ 24 آذرماه  ساعت صبح9در دانشگاه  ازاد اسلامی سالن همایش از مهمترین برنامه های این هفته است.

وی با اشاره به عملکرد حوزه معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه ، از راه اندازی اتاق مشاوره کارآفرینی با هدف ارائه خدمات مشاوره کارآفرینی به دانشجویان در دانشگاه خبر داد

شیخ موحد تفاهم نامه همکاری با ادرات و نهادهای دولتی و خصوصی را یادآور شد . با اشاره به فعالیت های حوزه کتابخانه و اطلاع رسانی دانشگاه، از برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد ویژه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه برای آشنایی با کتابخانه و منابع اطلاعاتی خبر داد و افزود: کتابخانه تخصصی آسیب های اجتماعی نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دانشگاه راه اندازی می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان خاطرنشان کرد: راه اندازی درگاه های جدید پرداخت اینترنتی، اختصاص و راه اندازی شبکه های داخلی در ساختمان های جدیدالاحداث دانشگاه، ایجاد بستر ارتباطی برای برقراری ارتباط ویدئوکنفرانس، توسعه وایرلس دانشگاه، افزایش حجم ترافیک اینترنت دانشجویان و طراحی و راه اندازی اتاق سرور دانشگاه از مهمترین فعالیت های این حوزه در سال جدید است.

منبع: مارگون 

نظرات بینندگان