کد خبر: ۱۰۲۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۵

کمکهای از جنس اجبار در مدارس

اخیراً برخی از مدارس شهرستان سپیدان به صورت اجباری از دانش آموزان هزینه هایی را با عنوان کمک به مدرسه دریافت می کنند.

به گزارش شیرازه در ماه های اخیر شاهد اخذ کمک به مدرسه در برخی از مدارس شهرستان سپیدان هستیم، شنیده ها حاکی از ان  است که این کمک ها اجباری است و اگر پرداخت نشود، دانش آموز توسط مدیر و ناظم مدرسه به این علت که والدینش به مدرسه کمک نکرده اند سرزنش خواهد شد.

این درحالی است که پرداخت هزینه به مدارس دولتی به صورت اختیاری و برای کمک به مدرسه است؛ اما برخی مدیران مثل اینکه قانون را برعکس خوانده اند و این کمک ها را اجباری و برای تمام دانش آموزان و با مبالغ خاص در نظر گرفته اند.

گزارش های رسیده حاکی است در برخی از مدارس شهرستان سپیدان مواردی جهت کمک به مدرسه تحت عنوان پول برق گاز و آب و خرابی چاپگر و ورق و ماژیک و عناوین دیگر به صورت اجباری از دانش آموزان اخذ می شود.

 اجبار یا اختیار؟

سوالی که هر ساله والدین درباره کمک های مردمی از مدارس می پرسند و هر سال هم یک پاسخ مشخص می گیرند اما به صورت دیگری اجرا می شود. 

 درست است هر کسی حقی دارد و هر پدر و مادری باید برای پرورش فرزندانشان بیش از این میزان هزینه کنند، اما مگر این تنها هزینه زندگی است؟ اگر به جلسات انجمن اولیا رفته باشید تمامی درد و دلان مسئولان مدرسه از نبود بودجه است ودرخواستهای ریز ودرشتی است که لیست می شود یا با اصرار واجبار یا به دلخواه از والدین دانش آموزام مطالبه میکنند .

این درحالی است که بارهای بار از طرف رسانه ها گرفتن هرگونه وجه از طرف مسئولان ومدیران مدرسه ممنوع می باشد .بااین اوصاف باسرد شدن هوا قبوش گاز مشکلی است که مدیران مدارس با آن دست و پنجه نرم می کنند و درخواستهایی از والدین دارند ؛ حال تکلیف چیست این کمک ها اجبار است یا اختیار .

منبع: مارگون

نظرات بینندگان