کد خبر: ۱۰۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۹ آذر ۱۳۹۵

سگ گردانی؛ سوغات غلط گردشگران در سپیدان

حتما شما هم افرادی که حیوانات خود را برای هواخوری به تفرجگاهها ومکانهای عمومی می آورند دیده اید. افرادی که با خودخواهی تمام با نگه داری حیوان مورد علاقه شان، فرهنگمان را زیر سوال می برند.

به گزارش شیرازه  شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن تفرجگاههای متعدد وداشتن اب وهوایی مناسب به شهرستانی مبدل شده است که در اکثر روزهای سرد وگرم سال پذیرای میهمانان وگردشگران از سراسر نقاط ایران وبرخی کشورهای خارجی است .

دراین ایام با وجود بارش بسیارکم برف روزهای تعطیل جولانگاه مسافرانی است که از جنوب کشور برای گذراندن تعطیلات وبرف بازی سپیدان رابرای تفریح انتخاب می کنند؛ اما متاسفانه برخی مواقع شاهد ورود افراد واشخاصی هستیم که باخود فرهنگهاواداب غلطی را وارد این شهر مذهبی می کنند .

این روزها در شهر که قدم می زنیم، هستند افرادی که دغدغه روزمره شان حیوان خانگی شان شده است، نگهداری حیواناتی مثل سگ و گربه، اما امروزه افراط در نگهداری حیوانات خانگی مخصوصا سگ قابل مشاهده و نقد است.

 یکی از رسوم غلط مسافران و گردشگران آوردن سگ به این شهر و شهرستان است و در کنار خود و در تفرجگاهها انها را برای هواخوری با خود اینطرف وآنطرف می کنند .

افرادی که با خودخواهی تمام با نگه داری حیوان مورد علاقه شان، فرهنگ آن را زیر سوال می برند؛ در این میان هستند افرادی که بدون توجه به ترس بعضی اشخاص نسبت به نزدیک شدن به  حیواناتی مثل سگ، آنها را به پارک ها و اماکن عمومی آورده و فضای عمومی را تصاحب می کنند.

ابتدای اسفند 89 طرحی در قالب الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی در صحن علنی مجلس اعلام وصول و بعدتر به آرشیو سپرده شد؛ پس از آن آبان ماه امسال 32 نماینده طرح مشابهی به هیات رئیسه مجلس فرستاده‌اند که در صورت تصویب آن از این پس با «گرداندن سگ و میمون در اماکن عمومی» برخورد خواهد شد.

نه‌تنها سگ‌گردانی در شهر که معامله و نگهداری این حیوان‌ها در خانه نیز مجازاتی چون 74 ضربه شلاق و جریمه نقدی از یک تا 10 میلیون تومان خواهد داشت، آن روز ها تعدادی از نمایندگان در تلاش بودند تا برای افرادی که نسبت به گرداندن سگ و میمون در فضاهای عمومی اقدام می‌کنند، تنبیهی قائل شوند.

حالا چندسال از آن تاریخ گذشته و خبری از این قانون وادامه آن نشد ،داستان اینجا تمام نمی شود؛ در کنار رعایت نکردن حقوق افراد جامعه توسط نگه دارنده حیوانات خانگی، افراط گری ها در خرید لوازم این حیوانات قابل ملاحظه است! فروش لوازم و خوراکی های متنوع سگ ها به قدری زیاد شده است که در این میان فروشگاه های اینترنتی در شبکه های اجتماعی تبلیغات گسترده ای را در دست دارند.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان