کد خبر: ۱۰۳۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
فرمانده سپاه فرودگاه‌های استان فارس:

امروزه دنیا از امنیت پروازهای کشور دچار شگفتی است/ خارجی‌ها به ما لقب گارد آهنین پرواز داده‌اند

فرمانده سپاه فرودگاه‌های استان فارس گفت: امروزه کشورهای پیشرفته دنیا از امنیت پروازهای کشور دچار شگفتی شده‌اند.

به گزارش شیرازه، سرهنگ خیرالله محمدی در نشستی به مناسبت پنجم دی‌ماه، سال‌روز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی کشور به‌فرمان امام راحل اظهار داشت: با تلاش‌های شبانه‌روزی، اجازه نفوذ خرابکاران و متجاوزان به امنیت پروازهای میهن عزیزمان، در نطفه خفه شده است.

وی با اشاره به حجم بالای مسافران فرودگاه شیراز گفت: کارکنان حفاظت هواپیمایی خود را سربازان نائب امام زمان(عج)، رهبرمعظم انقلاب اسلامی می‌دانند و هرگز خستگی را در انجام مأموریت خطیری که داشته‌اند، به خود راه ندادند.

محمدی افزود: امروز فرودگاه شیراز با پروازهای متعدد داخلی و خارجی یکی از پرترددترین فرودگاه‌های کشور محسوب می‌شود که به یاری پروردگار متعال و تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمت‌کش سپاه حفاظت هوایی، امنیت کامل در این مکان برقرار است.

این مقام مسؤول ادامه داد: از سال 1363 که فرمان امام راحل در سپردن حفاظت هواپیماها و فرودگاه‌های کشور به سپاه پاسداران، صادر شد، دو مأموریت مهم مد نظر کارکنان ما بوده است.

وی در تشریح این دو مأموریت گفت: نخست تعامل و همکاری و ایجاد آرامش برای فعالان صنعت هوایی بود که به یاری خدا این مهم در کنار خدمات‌دهی به مسافران، انجام شد و در حال حاضر 95 درصد رضایت عمومی را شاهد هستیم.

محمدی خاطرنشان کرد: در کنار امنیت پرواز، مأموریت بسیار مهم‌تر سپاه، اخلاق‌مداری، بصیرت‌دهی و مدارا با مردم است که با کارهای فرهنگی گسترده در طول سال و به مناسبت‌های گوناگون، این مهم صورت می‌پذیرد.

فرمانده سپاه فرودگاه‌های استان فارس همچنین اظهار داشت: با استفاده از احادیث و روایت و نصب آن در مکان‌های مختلف فرودگاه سعی کردیم اخلاق اسلامی و فرهنگ والای انسانی را به مسافران نشان دهیم که در نظرخواهی‌هایی که انجام شد، رضایت مسافران را به همراه داشت.

وی افزود: کارکنان سپاه حفاظت هوایی با انگیزه الهی و توجه به‌ فرمان مقام عظمای ولایت توانسته‌اند مسؤولیت سنگین ایجاد امنیت را به شکل شایسته‌ای بر دوش گیرند به‌طوری‌که کشورهای پیشرفته نیز از امنیت ما دچار شگفتی شده‌اند.

محمدی گفت: تهدیدات هوایی که حتی گاهی تا نزدیکی شهادت کارکنان حفاظت هوایی پیش می‌رفت، با هوشیاری و شجاعت مأموران ما خنثی‌ و اجازه نفوذ خرابکاران و متجاوزان به امنیت پروازها در نطفه خفه شده است.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: کارکنان مرد و زن حفاظت فرودگاه در کنار یکدیگر این امنیت پایدار را به وجود آورده‌اند به‌طوری‌که برخی کشورهای اروپایی به‌دنبال سوژه‌های استفاده‌ شده توسط ما در امنیت پرواز هستند.

وی افزود: خود آمریکایی‌ها و برخی از اروپایی‌ها ما را به‌عنوان گارد آهنین پرواز می‌شناسند و این به‌دلیل امنیت کامل پروازها در 32 سال گذشته بوده و این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان زحمت‌کش حفاظت فرودگاه‌ها حاصل شده است.

محمدی همچنین گفت: برخی تلاش می‌کنند این مأموریت مهم را از سپاه گرفته و به ارگان دیگری بسپارند که با تدبیر شورای امنیت ملی، این مسئله نیز منتفی شد و سپاه همچنان با قدرت تمام از فرودگاه‌های کشور حفاظت خواهد کرد.

انتهای پیام/2448/پ30/

نظرات بینندگان