کد خبر: ۱۰۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۰۸ دی ۱۳۹۵

مانور ساعت صفردرسپیدان برگزار می شود

معاون فرماندار سپیدان از برگزاری مانور ساعت صفر در روزهای آتی در این شهرستان خبر داد و گفت: این مانور به منظور آمادگی دستگاه‌های امدادی و خدماتی برگزار می‌شود.

به گزارش شیرازه ؛ به مناسبت گرامیداشت سالروز جان باختن جمع کثیری از هموطنان در حادثه دلخراش زلزله بم، این روز بعنوان "ایمنی در برابر زلزله وکاهش اثرات بلایای طبیعی” نامگذاری شده است.به همین مناسبت جلسه ی شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان سپیدان صبح امروز با حضور معاون فرماندار و اعضای ستاد بحران شهرستان برگزار شد. جهانخواه معاون فرماندار شهرستان سپیدان هدف از تشکیل این جلسه را برنامه ریزی جهت برگزاری مانور ساعت صفر در شهرستان عنوان کرد وگفت: میزان آمادگی دستگاه ها جهت مقابله سریع با هرگونه حادثه احتمالی بصورت دور میزی وعملیاتی، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

فرهاد جهانخواه با اعلام اینکه دستگاه ها لیست تجهیزات وامکانات خود را در اسرع وقت به این فرمانداری  ارسال نمایند، گفت: مدیریت بحران در شهرستان سپیدان تا کنون موفق عمل کرده است ودر محار آتش سوزی های تابستان گذشته وجلوگیری از تخریب منابع طبیعی وجنگل ها خوب عمل کرده است.

وی با بیان اینکه همه ی دستگاه ها آمادگی لازم را برای برگزاری مانور ساعت صفر داشته باشند، تصریح کرد: این هفته، هفته ی ایمنی وکاهش اثرات بلایای طبیعی است، بنابراین دستگاه ها جهت بررسی تجهیزات وبروزرسانی امکانات مورد نیاز جهت استفاده در مواقع لزوم، آمادگی کامل داشته باشند.

معاون فرماندار پیشگیری را بهترین راه مقابله با حوادث عنوان کرد و افزود: تمامی مدیران باید با آمادگی کامل و پیش‌بینی‌های لازم، همواره پای کار باشند و ضمن تعامل و هماهنگی، از امکانات موجود بیشترین استفاده را کنند.وبرلزوم حضور و پیگیری مسؤولانه امور توسط مدیران در زمان بحران تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در فوریت‌ها، کارها به صورت مکاتبه‌ای پیگیری شود، ممکن است یا به نتیجه نرسیم و یا به حدی دیر به نتیجه برسیم که رضایت‌بخش نباشد.

جهانخواه به ضرورت تجهیز مراکز درمانی برای آمادگی در مواقع بحران اشاره کرد و ن گفت: مدیران و کارکنان مراکز درمانی اطلاعات لازم در زمینه مدیریت بحران را فرا گیرند تا به هنگام وقوع بلایا به نحو شایسته عمل کرده و با سرویس‌دهی مناسب، نقش خود را آنچنان که باید ایفا کنند.

وی گفت: دستگاه‌ها باید مسائل و موضوعات مرتبط با هر فصل از سال را به نحو متقضی به اطلاع مردم رسانده و آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهند.

معاون فرماندار شهرستان با اشاره به برگزاری مانور ساعت صفر گفت: این مانور ملاکی جهت سنجش آمادگی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان است و در نظر داریم به صورت دوره‌ای در فواصل یک ماهه انجام پذیرد.

جهانخواه همچنین پیشگیری را بهترین راه مقابله عنوان کرد وافزود؛تمامی دستگاهها باید آمادگی کامل وپیش بینی های لازم را درخصوص مقابله با حوادث غیرمترقبه داشته باشند تادر صورت بروز هرگونه حادثه با اقدام به موقع از خسارات جانی ومالی جلوگیری شود.در ادامه هریک از اعضا نظرات خود را درخصوص موضوع جلسه مطرح نمودند ودر پایان تصمیماتی اتخاذ گردید.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان