کد خبر: ۱۰۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۵

سفیر سلامت خانواده شما کیست؟/ ضرورت وجود سفیر سلامت در خانه سپیدانی ها

اگر شما نیز مایلید “سفیر سلامت” خانواده خود باشید کافی است با شماره تلفن ۳۶۷۲۴۰۸۸ تماس بگیرید.

به گزارش شیرازه  یکی از اهداف پوشش همگانی سلامت، این است که مردم برای خودمراقبتی توانمند شوند. این نظام، همه مردم را برای ارتقای سلامت شان تشویق و توانمند می کند. زیرا در کنار تلاش های دولت برای تامین و ارتقای سلامت مردم، این خودِ مردم هستند که با انتخاب یک سبک زندگی سالم، می توانند وضعیت سلامت خود، عزیزانشان و جامعه شان را بهبود ببخشند.

اینک نظام سلامت، مشارکت مردمی را جدی گرفته و «برنامه ملی ترویج و توسعه خودمراقبتی» را تدوین نموده که در آن  توسعۀ ارتباط با خانواده ها، گروه های اجتماعی و شبکه های اجتماعی برای ارتقای سلامت مورد توجه قرار گرفته است.

کارشناسان معتقدند که برای آموزش و توسعۀ خودمراقبتی، نیاز به تربیت یک «سفیر سلامت» در هر خانواده است؛ سفیر سلامت یک خانواده، عضوی از آن خانواده است که داوطلبانه مسئولیت سلامت خود و اعضای خانواده اش را می پذیرد. سفیر سلامت، پس از گذراندن دوره های آموزشی (حضوری یا آنلاین) در زمینه خودمراقبتی، دانسته های خود را به اعضای خانواده اش منتقل می کند. وی قادر است ناخوشیهای جزیی و بیماریهای مزمن خود و اعضای خانواده اش را کنترل نماید. بدین ترتیب نیاز خانواده به مراجعات متعدد به پزشک یا مراکز اورژانس کاهش می یابد.

سفیر سلامت عضوی از اعضای خانواده است که حداقل ۸ کلاس سواد خواندن و نوشتن داشته باشد. سفیرسلامت بصورت داوطلبانه مسئولیت انتقال مطالب آموزشی را به اعضای خانواده اش بر عهده گرفته و از سلامت خود و عزیزانش مراقبت می نماید.

اگر شما نیز مایلید "سفیر سلامت” خانواده خود باشید کافی است با شماره تلفن ۳۶۷۲۴۰۸۸ تماس بگیرید.

منبع:  سپیدان پرس،

نظرات بینندگان