کد خبر: ۱۰۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
امام جمعه موقت شهرستان سپیدان:

آیت الله هاشمی از مبارزین وزجر کشیده های انقلاب بود

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان با توجه به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از مبارزین وزجر کشیده های انقلاب بود وخدمات بزرگی رابرای نظام وانقلاب از خود به جای گذاشت.

به گزارش شیرازه   حجت الاسلام معصومی، امام جمعه موقت شهرستان سپیدان، در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیست وچهارم دیماه مصادف با چهاردهم ربیع الثانی ضمن رعایت خود و نمازگزاران به تقوی الهی افزود : طبق فرموده امیرالمومنین (ع) ظلم بر سه دسته است واقسام گوناگونی دارد ودر مقابل ظلم عدل است وعدل به معنای اینکه هرچیزی سرجایش خودش باشدوانسان در مقابل عدل وظلم تکالیفی برعهده دارند که برای جلوگیری از ضایع شدن حقوق خود ودیگران باید آن تکالیف را به نحو احسنت انجام دهد . یکی تکلیف بین خود وخدا ودیگری تکلیف بین خود ونفسش وتکلیف دیگر بین خود ومردم است .

امام جمعه موقت شهرستان سپیدان در خصوص اقسام ظلم گفت : ظلم برسه گونه است اول ومهمترین ظلم که بخشیده نمی شود شرک به خداست  دومین نوع ظلم ظلمی که بخشیده می شود ظلم به خود است ودر مقابل گناه انسان صدماتی به بدن خود وارد می کند که باتوبه کردن این گناه وظلم بخشیده می شود . وسومین ظلمی که معلق است حق الناس است که حتی از شهدا که با فضیلت ترین مردمان جامعه هستند هم بخشیده نمی شود . که باید در دنیا در پی راضی کردن حق الناسی که برعهده ماست باشیم زیرا در آن دنیا کاری بسیار بسیار مشکل است تابتوانیم در این دنیا بار خودراسبک کنیم .واز اشخاصی که حقی برگردن ماست طلب حلالیت کنم .

حجت الاسلام معصومی با توجه به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از مبارزین وزجر کشیده های انقلاب بود وخدمات بزرگی رابرای نظام وانقلاب از خود به جای گذاشت ودر راه انقلاب ونظام چه در قبل وحین وبعد از انقلاب از جان ومال وآبروی خود برای انقلاب ونظام خرج کرد تا در جمله بزرگان انقلاب قرارگرفت . آیت الله هاشمی رفسنجانی  همراه شهید بهشتی ومقام معظم رهبری در کنارامام جز شخصیتهای ارزشمندی بودند که دشمن برای ازبین بردن آنها نقشه های بی شماری کشیدند. آیت الله هاشمی رفسنجانی  این عالم بزرگوار ازکسانی بودند که حق زیادی برگردن ما دارند.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت: توصیه من به جوانان ونسلهای بعد از انقلاب این است که تاریخ رابادقت بخوانند وتاریخ ایران را چه در زمان طاغوت های گذشته وچه درزمان پادشاهان دیگر وچه درزمان انقلاب وبعد از انقلاب را با دقت بخوانند واز آنها درس عبرت بگیرند.جوانان در قبل وزمان انقلاب نبوده اند ولی با خواندن دقیق تاریخ برفهم ودرک آنها افزوده میشود وجوانان مابربصیرت وآگاهی آنها افزوده می شود .

امام جمعه موقت سپیدان درادامه خطاب به جوانان گفت :باتوجه به فضاهای مجازی سعی کنید کمتر در این گروهاحضور پیدا کنید چون مقدمه گناه را فراهم می سازد ووقت وهزینه های بی شماری که همان از بین رفتن جوانی است را از ما می گیرد وجوانان ما باید هوشیارانه وعاقلانه در این عرصه ها گام بردارند ومراقب ومواظب این فضاهای مسموم و پراز گناه باشند توصیه میکنم از جوانی واوقات ارزشمندخود بهترین استفاده راببرند .

منبع: مارگون

نظرات بینندگان