کد خبر: ۱۰۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۴ دی ۱۳۹۵
امام جمعه فیروزآباد:

نهاد نماز جمعه یک نهاد مقدس مردمی است/ مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تاریخی از اسرار این نظام بود

امام جمعه فیروزآباد گفت : مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تاریخی از اسرار این نظام بود و تا لحظه آخر عمر خود حتی یک جمله از اسرار این نظام را به دشمنان منتقل نکرد و نگذاشت منتقل شود.

به گزارش  شیرازه ؛ حجت السلام سید عزیزالله هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد با اشاره به انتصاب رهبر انقلاب به امامت جمعه تهران در دی ماه سال 1358 گفت: نهاد نماز جمعه یک نهاد مقدس مردمی است که پل بین حکومت دینی و مردم است و مردم می توانند حرف خودشان را به گوش مسئولین برسانند و این از ویژگی های نظام اسلامی است .

وی افزود: هر هفته مردم با حضور در نمازجمعه از جریان جدیدترین خبرهای کشور و دنیا قرار می گیرند و این سهم بزرگی است که نظام به مردم داده است

خطیب جمعه فیروزآباد گفت: نظام اسلامی با برپایی نماز جمعه می خواهد مردم در جریان اداره کشور، سیاست های داخلی و خارجی باشند و این از ویژگی های تریبون نماز جمعه است که امام خمینی(ره) با دید وسیعی که نسبت به استبرار حکومت دینی در این کشور داشت این نهاد را چنان محکم کرد که الان بیش از 800 تریبون نمازجمعه در کشور درحال اطلاع رسانی مسائل داخلی و خارجی و دینی به عموم مردم است.

حجت السلام هاشمی زاده در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی که یکی از یاران دیرینه امام (ره) و مقام معظم رهبری بود؛ بیان کرد: مردم با حضور باشکوه در مراسم تشییع آیت الله هاشمی رفسنجانی به دشمنان این نظام ثابت کردند که پای همه مسئولینی که برای این نظام خدمت کرده اند و دلسوزانده اند ایستاده اند.

وی در ادامه به ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و اظهار داشت: از ویژگی های بارز آیت الله هاشمی رفسنجانی برخورد قاطع با گروهک های تروریستی و تجزیه طلب اول انقلاب بود که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی انصافاً برخورد خوب و قاطعی را علیه این گروهک ها ضد انقلاب در کردستان، اهواز و فارس داشت و هرجایی که بویی از اختلاف که توسط گروهک های تروریستی به مشام می رسید ایشان با تمام توان با این گروهک ها مبارزه می کرد.

امام جمعه فیروزآباد یکی دیگر از ویژگی های آیت الله رفسنجانی را فرماندهی ایشان در دوران جنگ عنوان کرد و گفت: فرماندهی مرحوم آیت الله رفسنجانی در دوران جنگ منحصر به فرد بود و اینکه یک روحانی فرماندهی جنگ را به دست بگیرد برای دشمن قابل باور نبود.

وی حفظ اسرار نظام و انقلاب را یکی دیگر از ویژگی های مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد و گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی تاریخی از اسرار این نظام بود و تا لحظه آخر عمر خود حتی یک جمله از اسرار این نظام را به دشمنان منتقل نکرد و نگذاشت منتقل شود و برخی خیال نکند که آیت الله هاشمی رفسنجانی اسراری از این نظام نداشت، خیر آیت الله هاشمی رفسنجانی تاریخ این انقلاب بود.

حجت السلام هاشمی زاده تقویت حرکت های انقلابی و ضد استکباری در لبنان، فلسطین و افغانستان از دیگر ویژگی های آیت الله هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: هیچ کس حق ندارد شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی را به نفع حزب، گروه و جناح خود مصادره کند و ایشان تا آخرین لحظه عمر خود پشتیبان مقام معظم رهبری بود و آیت الله هاشمی رفسنجانی یک روحانی تربیت شده حوزه علمیه قم و یک روحانی مبازر در خط ولایت و پشتیبان مقام معظم رهبری بوده است.

منبع:  فیروزنا

نظرات بینندگان