کد خبر: ۱۰۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۵

سرما در سپیدان و نبود امکانات برای دانش آموزان

برخی از مدارس شهرستان سپیدان با وجود سرما وسایل گرمایشی مناسبی ندارند اما دانش آموزان مجبورند درکلاس های درس حاضر شوند.

به گزارش  شیرازه  کم کم اولین ماه از زمستان درسپیدان سپری می شود در حالی که در برخی جلسات بسیاری از مدیران شهرستان قدردانی شد اما به نظر می رسد آموزش و پرورش شهرستان نتوانسته انتظارات خانواده ها را برآورده کند.

متاسانه توجه مسئولین به شهر اردکان است وبرخی از مدارس در ناز ونعمت هستند وبرخی از دانش آموزان سطح شهرستان باید در زمستان در کلاسهای سرد گذران عمرکنند وآنوقت مدیران در اتاقهای گرم با خیالی راحت مشغول سپری کردن همان زمستانی هستند که دانش آموزان مدارس روستایی وشهری برای یادگیری درس در سردخانه هایی به نام کلاس صبح را به عصر می رسانند .  

هوا که رو به سردی می رود، دیگر صندلی‌های زمخت فلزی، دیوارهای نمور و در حال فروریختگی و نبود سرویس بهداشتی؛ مشکل به شمار نمی‌آیند.اینجاست که سرما حرف اول را می‌زند و مشکل تنها سردی کلاس درس می شود.

متاسفانه در برخی از مدارس سیستم های گرمایش از بخاری های قدیمی استفاده می شود وکپسول آتش نشانی در مدارس جایی ندارند .خدایی ناکرده اگر اتفاق مدرسه شین آباد تکرار شود تاوان صورتهای سوخته این کودکان معصوم را کدام مسئول جوابگو خواهد بود .

اگر هم کپسول آتش نشانی موجود باشد که نیست تاریخ انقضای آنها گذشته است، مسئولان ستاد بحران باید برای این وضعیت در مدارس شهرستان چه شهر وروستا فکری بکنند، تا سراغ مدیران ویا مسئولان مربوطه میرویم از گرانی ونبودپول وبودجه درد ودل می کنند که خودمان هم شریک در بی پولی آنها می شویم   و می گویند پول گازمان زیاد آمده وباید در مصرف صرفه جویی کنیم .

نبود امکانات اولیه گرمایشی وخرابی بخاری ها ونبود استانداردهای لازم کلاسها را به فضایی تبدیل کرده که دانش آموزان به جای درس وفراگرفتن مطالب معلم بیشتر به فکر گرم کردن خود هستند ودوربودن سرویس های بهداشتی ونبود آبگرم در آنها این مشکلات را دوچندان می کند وبرای دانش آموزان ابتدایی این مشکل بر مشکلات دیگرشان افزوده می شود .

محرومیت روستاهای سپیدان را نمی توان در قالب قلم گنجاند، تا مسئولان بدانند محرومیت تا حدی است که برخی از دانش آموزان حتی از لباس گرم هم محروم هستند، مسئولان از حال و روز دانش آموزان روستاهای دور افتاده سپیدان با خبر نیستند و برخی مسئولان در خواب زمستانی فرو رفته اند تا دانش آموزان مناطق محروم در سرمای زمستان درس را ادامه دهند.

حال سئوال اینجاست در این هوای سرد زمستانی برخی از مسئولین در صورت صلاحدید سری به مدارس شهر وروستا بزنند شاید از سرمای کلاسها کاسته نشود اما میتوانند با حضورشان دلگرمی  برای معلمان ودانش آموزان باشد .

منبع:   مارگون ؛

نظرات بینندگان