کد خبر: ۱۰۴۹۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۵

سرنوشت نامعلوم«قره بس» ممسنی

مجتمع و گلخانه ی بزرگ قره بس در ممسنی قرار بود جایی برای اسکان عشایر تبدیل شود اما در حد یک گلخانه مانده است.

به گزارش شیرازه، طرح بزرگ قره بس  در بهمن ماه سال 92 با صرف هزینه های بسیار زیادی مورد افتتاح قرار گرفت تا شاید با توجه به خشک سالی های صورت گرفته عشایر در این منطقه خوش آب و هوا اسکان داده شوند. 

مهمترین مشکل مساله اشتغال زایی عشایر بود که در این راستا بزرگترین گلخانه فارس احداث شد و قرار شد تا زمین های منطقه نیز در تملک عشایر قرار گیرد.

این سایت 10 هزار متر مربعی با صرف هزینه ی یک میلیارد و 200 میلیون تومانی برای بیش از 70 نفر اشتغال زایی کرد.

مجتمع قره بس ممسنی گلخانه ای

این پروژه بزرگ توسط استاندار وقت، محمد احمدی افتتاح شد. در آن زمان احمدی به تمام مسئولان شهرستانی و استانی هشدار داد  و نگران آینده قره بس بود. او معتقد بود که اسکان عشایر در این منطقه بدون اشتغال زایی خطرناک است و خواستار  نظارت دقیق بر منطقه قره بس  تا تکمیل پروژه های اسکان عشایر شد.

مجتمع قره بس ممسنی گلخانه ای

در آن زمان نیز مانند هم اکنون تنها ارگانی که با جدیت امور قره بس را پیگیری میکرد امور عشایر بود و استاندار وقت نیز خواست مساله اسکان عشایر با کمک تمام ادارات شهرستانی و ادارات استانی مرتبط صورت گیرد.

حال پس از گذشت 3 سال دیده می شود که هیچگونه اقدامی برای اسکان عشایر صورت نگرفته و انگار سرنوشت قره بس از همان ابتدا سیاه بود.
اکابری رئیس امور عشایر ممسنی در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: گلخانه قره بس هم اکنون دایر و هر ساله تولیدات مناسبی داشته است. امور عشایر بجزء راه اندازی این گلخانه توانسته زیرساخت های لازم برای اسکان را نیز مهیا کند که به جاده دست رسی، شبکه های برق و آبرسانی می توان اشاره کرد.

وی افزود:باید همه کمک کنند تا مساله اسکان نیز صورت گیرد. ما توان اسکان 140 خانوار عشایری در این منطقه را داریم و برنامه ریزی شده به گونه ای اسکان صورت گیرد که بافت زندگی و در آمد زایی آنها نیز حفظ شود. 

اکابری گفت: برای هر عشایر 900 متر مربع زمین داده می شود تا در بحث امور دام خود با هیچ مشکلی روبرو نباشند.

وی اضافه کرد:  البته برای اسکان تا کنون چندین پرونده تشکیل و به بنیاد مسکن ارجاع داده شده است و امیدواریم در آینده اقدمات مناسبی صورت گیرد ولی نیازمند همکاری تمام عشایر و حمایت تمام ادارات و نهادها هستیم. 

مجتمع قره بس ممسنی گلخانه ای

عکس کلنگ زنی پروژه اسکان عشایر  قره بس در سال 92

منبع:  نورآنلاین

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵
2
سلام بر روشنگران وجهاد گران عرصه اطلاع رسانی شیرازه
اول اشتغال بعد اسکان