کد خبر: ۱۰۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۵

اورژانس هوایی به جای لارستان نصیب جهرم شد/ به نام لار به کام جهرم

با وجود وعده‌های مسؤولان برای اختصاص اورژانس هوایی به لارستان، به یک‌باره ورق برگشت و در عین ناباوری نصیب جهرم شد.

به گزارش  شیرازه شامگاه دوشنبه ۴ بهمن‌ماه ۹۵ اخباری مبنی بر استقرار اورژانس هوایی در بیمارستان پیمانیه جهرم منتشر شد که به نوعی برای مردم لارستان غیرمنتظره و باورنکردنی بود.

بنا به اذعان متعدد مسئولان کشوری، استانی و حتی شهرستانی بارها بر استقرار اورژانس هوایی در لار به‌دلیل بهره‌مندی از فرودگاه فعال، فاصله زیاد تا مرکز استان، وجود جاده‌های پرخطر و پرحادثه، وسعت شهرستان، عدم دسترسی به برخی از مناطق، غیراستاندارد بودن جاده‌های لارستان، جاده‌های پراکنده روستایی و ازدیاد راه‌های فرعی لارستان و غیره تأکید شده بود.

نمونه بارز این مدعا را می‌توان در مصاحبه مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در مهرماه ۹۳ مرور کرد که گفته بود با توجه به وسعت استان فارس، خصوصاً حوادث ترافیکی و طول زیاد جاده‌ها یکی از اولویت‌های ما بحث توسعه امداد هوایی بوده و در قالب طرح تحول نظام سلامت باید دو پایگاه دیگر به غیر از پایگاه موجود در شیراز به‌صورت پایگاه هوایی در استان فارس اضافه شود.

وی بیان داشته بود: بر اساس کارشناسی خودمان شمال و جنوب استان را در نظر گرفته‌ایم که طبیعتاً منظور از شمال آباده و منظور از جنوب هم لار است.

همچنین در سفر اخیر قائم‌مقام وزیر بهداشت به لارستان، دکتر ایمانیه نیز این موضوع را مورد تأکید مجدد قرار داد و اولویت استقرار اورژانس هوایی در جنوب فارس به مرکزیت شهر لار را مورد تأیید قرار داد.

بنا به پیگیری‌های متعدد انجام‌شده از سوی نماینده مردم لارستان، خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی در این خصوص از مجموعه وزارت بهداشت و نیز طی بررسی‌های صورت‌گرفته، استاندار فارس نیز به استعلام وزیر بهداشت براساس شاخص‌ها جهت استقرار اورژانس هوایی در لارستان پاسخ مثبت داده‌اند، اما بی‌اعتنایی اورژانس کشور به نظر استاندار فارس برای پیگیری و اتمام این کار خود نوعی توهین بوده و قابل‌تأمل خواهد بود.  

از طرفی این سؤال در ذهن متبادر می‌شود که در این میان تأخیر و تعلل معاون سیاسی استاندار در پاسخگویی به استعلام و تلف کردن وقت از سوی وی، آیا می‌تواند تصادفی باشد؟!

یا اینکه نقش دکتر سرور معاون جهرمی‌الاصل اورژانس کشور در تغییر محل استقرار اورژانس هوایی از لار به جهرم چگونه بوده است؟!

آیا این نوع برخوردها تبعیض و بی‌عدالتی نیست؟!  

آیا استاندار فارس نمی‌خواهد به این عمل وزارتخانه معترض شود؟!

مسئولان دانشکده علوم پزشکی و اورژانس لارستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و فرماندار ویژه لارستان هم می‌بایست مراتب اعتراض مردم جنوب فارس و لارستان را به گوش مسئولان ارشد وزارتخانه برسانند و مجدانه پیگیر استقرار اورژانس هوایی در لارستان باشند!

منبع: لادستان،

نظرات بینندگان